خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور تاکید کرد:

لزوم توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی برای ورود به بازارهای بین المللی

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۷۰

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور گفت: توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی برای ورود به بازارهای بین المللی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،افروز بهرامی در جلسه شورای اداری مازندران که با هدف امضای تفاهم نامه همکاری استانداری مازندران و صندوق ضمانت صادرات ایران که صبح امروز در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی، افزایش تاب آوری اقتصاد کشور در برابر شوک ها و تکانه های خارجی است که بیشترین خسارت در بخش صادرات نفتی است و صادرات غیرنفتی می تواند بخشی از این مساله را جبران کند.

وی افزود: ورود به بازارهای بین المللی می تواند مشکل تولید داخلی ما را حل کند، بنابراین توسعه صادرات مبتنی بر جغرافیای خاص باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور با بیان اینکه صادرات نوک پیکان توسعه اقتصادی کشور است، گفت: شوک ارزی سال 97 بر اقتصاد و معیشت مردم اثر گذاشت.

وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات و قاچاق می  تواند بخشی از مشکل تولیدکنندگان داخلی را حل کند، ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا مانند چین، ارزش پول ملی خود را کاهش می دهند تا مزیت صادراتی به دست آوردند و ما اکنون این مزیت را در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: 15کشور همسایه ما هزار میلیارد دلار واردات دارند که سهم ما 25 هزار میلیارد دلار معادل 2.5 درصد است.

بهرامی با بیان اینکه ریسک های سیاسی و تجاری از دیگر نگرانی های فعالان اقتصادی است که وصول کالا و پول را می تواند با مشکل مواجه کند گفت: در حال حاضر ورود حدود 1400 قلم کالا ممنوع شده است و واقعی شدن قیمت ارز به نفع صادرات است که باید به عنوان فرصت از آن بهره گیری کرد.

وی با اعلام اینکه  در 10 سال اخیر 17 میلیارد دلار پوشش بیمه ای و ضمانتنامه ای داشتیم ،افزود: سهم مازندران 326 میلیون دلار بوده است.

بهرامی گفت: با وجود ظرفیت های مختلف و وجود 67 نوع ماده معدنی کمتر از سه درصد صادرات کل دنیا را به خود اختصاص داده ایم و فقط یک شرکت در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیارد دلار و 70 شرکت حدود 50 میلیون دلار صادرات دارند و این وضعیت قابل قبول نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز