خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

قوانین دست و پاگیر،مانع از تولید و صادرات شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۴۵

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: قوانین دست و پاگیر زیادی وجود دارد که مانع بهبود تولید و صادرات شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالله مهاجر در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران که صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شد،اظهار داشت: در سال گذشته تا پایان فصل پاییز صادرات ما نسبت به مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است .

وی اجرای قانون های دست و پا گیر صنعت و معدن و تجارت را مانع رونق تولید دانست و خواستار رفع موانع تولید شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: سال گذشته 123 هزار تن کیوی از ایران صادر شده است که سهم مازندران 7 هزار تن معادل 5 درصد بوده است این در حالیست که محصول استان از دیگر استان ها صادر می شود.

وی ،بالا بودن نرخ تعرفه ها نسبت به کشور همایسه را از دیگر مشکلات در حوزه مرکبات برشمرد و افزود: نرخ مرکبات روسیه 4 تا 4500 هزار دلار ، اما این نرخ برای ما 7500 دلار است.

مهاجر تصریح کرد: بهترین صادرکننده کیوی استان که سال‌ های قبل 1000 تن کیوی از استان صادر می‌کرد در سال قبل به دلیل مشکلات و موانع پیش رو بخش محدودی را از طریق استان صادر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دو هزار تن کیوی در انبار صادرکننده وجود دارد که برای صادرات مشکل با مانع روبرو است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز