خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره کل صنایع دستی و گردشگری مازندران:

افزایش 15 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۳۴۰

معاون فرهنگی اداره کل صنایع دستی و گردشگری مازندران از افزایش 15 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران به مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر اشاره کرد و اظهار داشت : از 27 اسفند تا 6 فروردین 843 گردشگر از این آثار تاریخی دیدن کردند که یکی از آنان خارجی بوده است.

وی از موزه ها ،سایت موزه ها و اماکن تاریخی به عنوان جاذبه های گردشگری استان نام برد و افزود: در همین مدت 95 هزار و 123 گردشگر از این ظرفیت های استان دیدن کردند که 408 نفر آن خارجی بوده اند.

معاون فرهنگی اداره کل صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: میزان بازدید گردشگران خارجی از موزه های استان نسبت به مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با جاری شدن سیل در استان میزان بازدیدکنتدکان از اماکن تاریخی و گردشگری کاهش پیدا کرده بود اما با بازگشت آرامش پس از سیل در استان این میزان رو به افزون است.

ایزدی به سد گردشگری  و تاریخی عباس آباد اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا آمدن حجم آب در این سد و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سرریز شدن ،با تمهیدات اتخاذ شده دریچه سد را باز کرده تا حجم آب کاهش یابد.

مجموعه تاریخی عباس‌آباد از آثار تاریخی استان مازندران است. 

مجموعه باغ‌های عباس‌آباد در 9 کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه‌های البرز و در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته و از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های تاریخی ایران است که به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی درمیراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

وسعت دریاچه عباس‌آباد بهشهر بالغ بر 10 هکتار بوده که در مرکز آن عمارتی به ارتفاع 18 متر قرار گرفته و در فصل آبگیری دریاچه به زیرآب می‌رود. گاهی فقط سقف آن از آب بیرون می‌آید، اما در فصول کم‌آبی تمام عمارت از آب بیرون و نمایان است، اما شگفت انگیز آن است که این ساختمان با اینکه بیش از نیمی از سال را در زیرآب به سر می‌برد اما پس از سالهای متمادی همچنان پابرجا و استوار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز