خبرگزاری کار ایران

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور:

دولت با استخدام نیروی انسانی مخالفتی ندارد/ تصمیم جدی دولت برای اصلاح نظام اداری

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۶۶

معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور با بیان اینکه دولت با استخدام نیروی انسانی مخالفتی ندارد،گفت:اما این استخدام ها باید متناسب با پست ها و نیاز سازمان ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،رفیع زاده صبح امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه اصلاح نظام اداری از ضروریات است، اظهار کرد:اصلاح یک فرآیند،باید  یک اثر پروانه ای در کل یک دستگاه داشته باشد.

وی افزود:این اثر پروانه ای سبب می شود تا علاوه بر جلوگیری از فسادهای اداری رضایت مردم نیز جلب شود.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور  با بیان اینکه از یک و نیم دهه گذشته لزوم اصلاح اداری مورد توجه قرار گرفته است، گفت :اما این موضوع در دولت های مختلف دارای رویکرد و نگاه های مختلف بوده است.

رفیع زاده با بیان اینکه باید بپذیریم پرداختن به اصلاح و نوسازی نظام اداری مرتبط با ساختارها،فرایندها و نیروی انسانی است،خاطرنشان کرد:تحول در نظام اداری هیچ کشوری یک شبه رخ نداده است،معمولا روند صحیح اجرای آن یک تا دو دهه طول می کشد.

وی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم نگاه جدی به این حوزه صورت گرفت،یادآورشد: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم نقشه راه اصلاح نظام اداری همه دستگاه ها تهیه و اعلام شد.

رفیع زاده با اشاره به اینکه برنامه های سه ساله به صورت کمی تا پایان سال 96 برای همه دستگاه ها اجرایی و تدوین شد،گفت:در پایان سال 96جمع بندی برنامه ها صورت گرفت و نتایج مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد:با توجه به بررسی ها به برخی از اهداف از جمله الکترونیکی کردن خدمات و اصلاح فرآیندهای اداری رسیدیم.

 معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با بیان اینکه یک برنامه سه ساله در قالب نقشه راه اصلاح نظام اداری تاکنون اجرایی شده است.

وی گفت: دولت تاکنون اثبات کرده است که در اجرای برنامه های تحول اداری مصمم است.

رفیع زاده با اشاره به اینکه الکترونیک کردن و میز خدمات از تاکیدات دولت است،اظهارکرد: برای توسعه اصلاح نظامی باید مشوق هایی برای دستگاههایی که در این حوزه اقدامات مناسبی انجام داده اند در نظر گرفت.

وی آموزش نیروی انسانی را رکن مهم اصلاح نظام اداری دانست و تاکید کرد: بحث اداری و مدیریتی پس از بودجه باید مورد توجه مدیران قرارگیرد‌.

رفیع زاده با بیان اینکه پروژه های اجرای در مورد برنامه های کمی مورد نیاز است،تصریح کرد:برای پیشبرد صحیح اصلاح نظام اداری باید تکالیف و وظایف تمامی نیروهای انسانی مشخص و شفاف باشد.

رفیع زاده افزود:پس از اجرای این مراحل در آخرین سطح کارگروه هایی برای اجرایی کردن  اصلاح ساختارها تشکیل شده و اصلاح به صورت پیوسته صورت گیرد.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با درست عملیاتی کردن اصلاح ساختارهای اداری رضایتمندی مردم در حوزه خدمات رسانی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه هدف از میز خدمت حذف برورکراسی های اداری است،تصریح کرد:تنظیم پنجره واحد برای خدمات و اجرای کامل خدمات الکترونیک باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت با استخدام نیروی انسانی مخالفتی ندارد،گفت:اما این استخدام ها باید متناسب با پست ها و نیاز سازمان ها باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز