خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران خبر داد :

ورود بدون تعارف به نحوه نظارت و توزیع مایحتاج ضروری مردم

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۷۲۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از ورود بدون تعارف به نحوه نظارت و توزیع مایحتاج ضروری مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در این خصوص گفت: در راستای تنظیم بازار جلسه کمیته نظارت برفرایند عرضع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی با ریاست دادستان مرکز استان و با حضورمسئولین مرتبط استانی برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه افزود: با توجه به ارائه ارز دولتی به کلیه وارد کنندگان نهاده های دامی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی جهت کنترل قیمت در بازار و عرضه مناسب برای تامین نهاده های مورد نیاز مرغداری های کشور و استان ، لذا ضرورت دارد سازمان جهاد کشاورزی با نظارت جدی بر کلیه فرآیندهای واردات ، توزیع و عرضه نهاده های دامی از مبادی ورودی به کشور تا رسیدن به دست مرغداری ها نظارت مستمر و جدی همراه با فهرست افراد واردکننده، توزیع کننده ، دریافت کننده و مصرف کننده با ثبت قیمت ، میزان تحویل نهاده ها ، مقدار مصرف داشته باشد. در صورت تخلف یا گرانفروشی و یا احتکار و عدم عرضه ، مراتب به مراجع ذیربط نظارتی اعلام گردد.

وی همچنین اظهار داشت: به منظور نظارت بر نحوه عرضه گوشت مرغ و جلوگیری از گرانفروشی در گلوگاههای اصلی آن، مقررگردید تیم های بازرسی با عضویت سازمان جهاد کشاورزی ،سازمان صنعت معدن و تجارت ، اداره کل تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی در کلیه شهرستانها تشکیل و با بازرسی از کشتارگاهها ، بر عرضه و فروش مرغ درب کشتارگاه وفق قیمت مصوب و ابلاغی به آنان جهت عرضه به بازار ، نظارت جدی و بدون اغماض داشته باشند.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت: با توجه به تصویب قیمت قطعی 11 هزارو پانصد هزار تومان مرغ برای مصرف کننده نهایی در بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی با توافق تولیدکنندگان از سویی و دریافت نهاده های با ارز دولتی 4200 تومانی از سویی دیگر، ضرورت دارد سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی بر نحوه عرضه و فروش مرغ در بازار طبق قیمت اعلامی نظارت و در صورت مشاهده فروش مرغ با قیمت بیشتر با فرد مرتکب و یا زنجیره گرانفروشان قبلی آن برخورد لازم را وفق مقررات تعزیرات داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهار داشت: گاها گزارشاتی در این خصوص ارائه شده که شاهد توزیع ناعادلانه این امرهستیم و این حوزه به طوردقیق به این موضوع ورود کرده و به صورت جدی و قانونی باراندخواران برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی در ادامه افزود: ما همه خادم مردم هستیم، قاعدتا تلاطم در بازار وجود دارد؛ اما نکته‌ای که در اینجا مهم است بحث رعایت انصاف در حقوق مردم و رعایت قانون است.

شایان ذکر است در ادامه جلسه هر یک از حضار پیشنهادات خود را این خصوص مطرح نمودند و پیرامون مشکلات موجود بحث و بررسی صورت گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز