خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبر داد:

راه اندازی مرکز ماده 16 زنان معتاد متجاهر در ساری/افزایش 3.5 برابری مستمری بگیران جامعه هدف

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۸۸

مدیر کل بهزیستی مازندران از راه اندازی مرکز ماده 16 زنان معتاد متجاهر برای نخستین بار در مرکز مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیدسعید آرام صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه  بهزیستی یکی از نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حمایت از اقشار خاص تشکیل شده است،اظهار داشت: اکنون در شرایط فعلی ، که جامعه با مشکلات اقتصادی و تحریم مواجه است تمرکز عمده این مشکلات به سمت افراد آسیب پذیر جامعه بیشتر است،باید بتوانیم خدمات دولت و نظام اسلامی را برای جامعه آسیب پذیر منعکس کنیم.

وی افزود: برغم محدودیت ها و مشکلات، بهزیستی توانسته خدمات مناسبی به جامعه هدف ارائه دهد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با یادآوری اینکه فقر زدایی یکی از اهداف سازمان بهزیستی است توانمند سازی افراد آسیب پذیر را مهم ترین برنامه این نهاد اجتماعی اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه 251 طرح در ایام دهه فجر افتتاح می شود،22 مهد کودک شامل 11 مهد شهری و 10 مهد روستایی و یک مهد در حاشیه شهر را از جمله این طرح ها برشمرد با توضیح اینکه که با افتتاح یک حاشیه مهد تمامی 30 مرکز آسیب پذیر استان از مهد کودک برخوردار می شوند.

وی از افتتاح " مرکز روزانه سالمندان روستایی" در استان مازندران خبر داد و افزود: 3 مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست،یک مرکز خانه کوچک معولان ذهنی و مرکز اقامتی میان مدت بانوان نیز از دیگر طرح های است که افتتاح می شود.

آرام به راه اندازی مرکز ماده 16 و نگهداری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: بیش از 150 واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی افتتاح می شود.

وی اجرای  60طرح اشتغال مددجویی را از دیگر برنامه های دهه فجر بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: سال 92حدود 260 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در استان بودند و این میزان اکنون به 515 هزار نفر رسیده است که نشان از ضریب نفوذ خدمات بهزیستی دارد.

افزایش 3.5 برابری مستمری بگیران جامعه هدف

آرام یکی از اقدامات خوب بهزیستی را تغییر در هزینه نگهداری و مستمری جامعه هدف عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال 96 میزان مستمری جامه هدف 3.5 برابر شد و تمام افراد تحت پوشش از این طرح بهره مند شدند و از ابتدای سال جاری برای افزایش گستره خدمات حمایتی، گروه جدیدی از افراد تحت پوشش تحت پوشش مستمری قرار گرفتند.

وی گفت: شمار مستمری بگیران جامعه هدف بهزیستی از 18 هزار نفر در سال 96 به بیش از 49 هزار و 849 نفر رسیده است و بیش از 6 میلیارد تومان مستمری به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران از توزیع بسته های غذایی به بیش از 120 خانوار تحت پوشش خبرداد و گفت: 258 هزار نفر از این بسته حمایتی بهره مند شدند.

وی به اعتبارات رو به رشد بهزیستی اشاره کرد و افزود: سال 92 کل اعتبارمددجویان از محل اعتبارات استانی 240 میلیون تومان بوده که این میزان تا پایان سال 96 به یک میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

آرام میزان اعتبار استانی در سال 92 را 18 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اکنون این میزان به 45 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه از سال 92 تاکنون بیش از 3 هزار و 300 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده شد،افزود: 17 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک هزینه برای مسکن افراد معلول جامعه هدف پرداخت شده است.

آرام ساخت مسکن برای افراد دارای 2 معلول و بیشتر را از اقدامات مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت:ساخت 440 واحد مسکونی در دستور کار ما قرار گرفت که تاکنون 199 واحد تحویل جامعه هدف شد و 189 واحد دیگر نیز از پیشرفت 70 درصدی برخوردار هستند.

وی افزود:بیش از 80 درصد واحدهای مسکونی تا پایان سال 97 تحویل جامعه هدف می شود و مابقی در دست اقدام است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: از سال 92 تاکنون بیش از 12 هزار و 400 فرصت شغلی برای جامعه هدف مهیا شده است که از این تعداد 8 هزار و 164 نفر از تسهیلات کم بهره سازمان بهزیستی بهره مند شدند.

رشد کمک های مردمی به جامعه هدف بهزیستی

وی به رشد 153 درصدی کمک های مردم به سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: کمک های غیر نقدی و نقدی مردم در سال 92، 11میلیارد تومان بود که در پایان سال 96 به بیش از 45 میلیارد تومان افزایش داشته است.

آرام با بیان اینکه یکهزار و 569 مرکز مردم نهاد در حوزه بهزیستی فعالیت می کنند ،تصریح کرد: از سال 92 تا امسال رشد 65 درصدی ارتقاء یافته است.

وی افزود:سال 95 طرح ماد در 30 مدرسه و با 900 دانش آموز کلید خورد که اکنون در60 مدرسه و 1800 دانش آموز اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران،  با بیان اینکه تلاش کردیم از رشد طلاق جلوگیری کنیم ، گفت: در این فرایند همکاری

بهزیستی با قوه قضائیه به گونه ای است که در سال 96حدود 25 درصد میزان تشکیل پرونده با موضوع خانواده کاهش داشته است.

آرام افزود: با ارجاع افرادی که متقاضی طلاق هستند قبل از تشکیل پرونده به بهزیستی با کمک  سامانه تصمیم، پیگیری های لازم صورت میگیرد که با این اقدامات تاکنون میزان سازش در طلاق های توافقی 18 درصد بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز