خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی:

توسعه درمان سرپایی بر توسعه تخت های بیمارستانی اولویت دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۱۸۰

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی تاکید کرد: توسعه درمان سرپایی بر توسعه تخت های بیمارستانی اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سعید نمکی ظهر امروز در نشست با هیئت رئیسه دانشکاه علوم پزشکی مازندران، طرح سلامت جامعه را به مشارکت به از بزرگ‌ترین دستاوردها پس از انقلاب برشمرد و گفت: توسعه شبکه بهداشت، کاهش مرگ‌ و میر کودکان و زنان بر اثر عوارض زایمان و بارداری، توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی از این دست است.

وی با بیان اینکه وارد دوره پرهزینه برای سلامت شده‌ایم، افزود: دوره شیمی‌درمانی یک مریض سرطانی به اندازه کل پولی که برای واکسیناسیون یک روستای بزرگ یا یک شهرک می‌پرداختیم، هزینه دارد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت و درمان گرچه در واکسیناسیون نقش موثری داشت اما در رابطه با بیماری‌های غیرواگیردار کمترین تأثیر را در اجرا دارد. در حوادث جادهای و یا در سبک زندگی مردم چقدر می‌توانیم تأثیر مستقیم داشته باشیم؟ این یعنی در این زمینه نیازمند مشارکت بین بخشی همه دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

وی افزود : همچنین به مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیاز داریم زیرا دولت فقط باید سیاستگذاری و نظارت کند و اجرت به مردم سپرده شود.

نمکی با تأکید بر اینکه باید پذیرفت در توسعه تخت‌های بیمارستانی اشتباه کرده‌ایم، تصریح کرد: نخست باید درمان سرپایی را توسعه می‌دادیم و دسترسی مردم باید به گونه‌ای باشد که بتوانند در اولین فرصت نزد طبیب بروند تا بیماری کنترل شود و در سال‌های بعد تبدیل به بیماری پر هزینه نشود.

وی بر ادامه طرح تحول نظام سلامت به گونه‌ای که متخصصین اقتصاد سلامت هم آن را تأیید کند، تأکید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد که برای این طرح ساختاری ماندگار تعریف کنیم تا با تغییر رئیس جمهورها هم حتی تغییر نکند.

نمکی کاهش فشار اقتصادی بر مردم، جبران کمبود دارو برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و ماندگاری طبیب در نقاط محروم و کم‌برخوردار را از موارد مهم این طرح برشمرد.

وی طرح پزشک خانواده، سیستم ارحاع، پرونده الکترونیک سلامت و راهنمایی‌های بالینی را از تکالیف قانونی این وزارت در برنامه پنجم و ششم دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها هزینه‌های نظام سلامت را منطقی می‌کند و از هزینه‌های سنگین آینده می‌کاهد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی با تأکید بر اینکه وظیفه ما جلب رضایتمندی مردم است ،ادامه داد‌: مراقبت کنید کسی در نظام سلامت مغفول و مظلوم نماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز