خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بیمه مرکزی کشور:

صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در ساری افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۰۶۵

رئیس کل بیمه مرکزی کشور از گشایش صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در مرکز مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،غلامرضا سلیمانی در نشست هم اندیشی کاهش تلفات جاده ای، چالش ها و راهکارها در ساری با بیان اینکه استان مازندران در حوزه صادرات و واردات در زمان تحریم نقش موثری داشته است،اظهار داشت: همچنین بیمه در بخش حمل و نقل دریایی نیز پررنگ ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه استان مازندران به دلیل حجم مسافر و به همان ترتیب تعداد بالای موتورسیکلت سوران نیاز به همکاری بیشتر بین دستگاه ها را می طلبد ، گفت: عملکرد بیمه ها در بخش بیمه شخص ثالث در سطح کشور وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی میزان ضریب خسارت را از سال 92 تا 96 صد در صد اعلام کرد و گفت: متاسفانه در استان مازندران میزان خودروهای بیمه شده نسبت به خودروهای موجود کمتر است و آمار دقیقی از خودروهای بیمه شده در کشور در دست نیست.

وی بیان کرد: در استان مازندران ضریب بیمه شدگان نسبت به جمعیت کمتر است بنابراین شرکت های بیمه ای مازندران باید فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کنند.

سلیمانی با تاکید بر این نکته که هزینه کنترل نباید از کنترل هزینه ها بیشتر باشد، تصریح کرد: صنعت بیمه به تغییر شیوه های نظارتی نیاز مبرمی دارد و در صورتی که نظارت بر شرکت های بیمه در مسیر صحیح قرار بگیرد مشکلات این صنعت به حداقل خواهد رسید.

وی رضایتمندی آحاد جامعه از صنعت بیمه را هدف نهایی نهاد ناظر دانست و گفت: اگر مردم از صنعت بیمه رضایت داشته باشند به این معناست که بخش نظارتی، ماموریت های خود را به خوبی انجام داده است.

سلیمانی به لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی برای کاهش زیان‌های ناشی از وقوع حوادث گوناگون به‌کار گرفته می‌شود،اشاره کرد: 27 میلیون واحد مسکونی در سطح کشور وجود دارد که هر فرد می تواند با پرداخت 90 هزار تومان خانه مسکونی خود را بیمه کند البته  30 تا 40 درصد را بیمه شده و مابقی را دولت پرداخت کند و در صورت بروز حادثه مبلغ تعیین شده بیمه را دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه بیمه سال گذشته 257 نفر را از زندان آزاد کرد از تحت پوشش قرار دادن 6 هزار زیان دیده در صندوق بیمه خبر داد.

سلیمانی به سوانح ساختگی رانندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام آمار غیر رسمی 20 درصد معادل دو هزار 500 میلیارد تومان از افراد به ناحق برای تصادفات ساختگی از حق بیمه برخوردار می شوند .

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به بر فرهنگ سازی به عنوان اولین راهکار در جهت جلوگیری از حوادث بر لزوم این امر مهم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فرهنگ سازی را از مدارس شامل پیش دبستان و دبستان شروع کرده ایم.

وی افزود: نرم افزار و سخت افزارهایی بر روی خودروها نصب شده که این اپلکیشن هم به راهنمایی و رانندگی و هم شرکت های بیمه ای برای بروز حوادث و مکان تصادف کمک می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز