خبرگزاری کار ایران

رئیس نمایندگی وزرات امور خارجه در مازندران عنوان کرد:

تقویت صنعت گردشگری مهمترین هدف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۹۰

رئیس نمایندگی وزرات امور خارجه در مازندران گفت: مهمترین هدف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران تقویت صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،اسرافیل امیری صبح امروز در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران تسهیل گری در حوزه صادرات و روابط بین الملل را از اهم فعالیت های این وزارتخانه برشمرد و اظهار داشت: گسترش و تقویت روابط بین الملل در بخش های مختلف علمی،سیاسی،اقتصادی ،آموزشی و غیره از دیگر اقدامات این حوزه است.

وی افزود: به دلیل نزدیکی مازندران با کشورهای شمال دریای خزر و عضویت در کشورهای اکو، این مهم می تواند در تجارت خارجی موثر باشد .

رئیس نمایندگی وزرات امور خارجه در مازندران مهمترین هدف این دفتر را ، تقویت صنعت گردشگری این استان بیان کرد و گفت: این دفتر با همکاری دیگر دستگاه ها بویژه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن با جذب گردشگر در حوزه های مختلف اعم از گردشگری سلامت، طبیعت و گردشگری ورزشی در توسعه صادرات استان نقش مهمی ایفا کند.

وی مهمترین راه دیپلماسی عمومی را تقویت گردشگری عنوان کرد وافزود: گردشگری به عنوان مزیت مازندران شناخته شده است و این دفتر می تواند با برنامه ریزی و هماهنگی زمینه هم افزایی  و همکاری کشورهای دیگر و بخش خصوصی را فراهم کند.

امیری خاطرنشان کرد: تبادل هیات های فرهنگی، اقتصادی و ورزشی و همچنین حضور در نمایشگاه های بین المللی می تواند موجب بهره مندی مازندران از ظرفیت دیگر کشورها و ارتقای اقتصادی برای استان ما باشد.

امیری با بیان اینکه فعالیت این دفتر نیازمند همکاری و توجه مسئولان استانی دارد ،گفت: بودجه وزارت خارجه نسبت به وزارتخانه های دیگر کمتر  بوده و این امر مستلزم همکاری بیشتر با این نمایندگی در استان است.

وی در خاتمه نشست شورای نمایندگان  با اعضای اکو و سفر به کشورهای تاشکند و افغانستان را از اقدامات مهم این دفتر در ماههای اخیر برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز