خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و خاک فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران :

سالانه 2 میلیارد تن خاک کشور دچار فرسایش می شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۴۵۴

مدیر آب و خاک فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران گفت: سالانه 2 میلیارد تن خاک کشور دچار فرسایش می شوند که از این میزان یک میلیارد تن با ریزگرد و مابقی نیز با فرسایش های آبی از دسترس کشاورزی خارج است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،فرزین فرهادی صبح امروز دوشنبه در همایش روز جهانی خاک با بیان اینکه خاک مهمترین بستر مدیرت آب در جهان است اظهار داشت: آلودگی خاک به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی عمده در دنیا شناخته می شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از آلودگی خاک عامل بازدارنده ای تحت عنوان " قانون خاک" وجود دارد که موجب شده تا حد زیادی از افزایش آلودگی های خاک جلوگیری شود.

مدیر آب و خاک فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران گفت:  165 میلیون هکتار کشوررا اراضی تشکیل می دهد و 89 میلیون هکتار نیز فاقد خاک است.

فرهادی افزود: 76 میلیون هکتار از اراضی کشور دارای خاک است که از این میزان 58 میلیون هکتار خارج از چرخه کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه 18 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی است و از این میزان 1.2 میلیون هکتار خاک با راندمان بالاست ،افزود: تغییر کاربری نیز از مشکلات دیگر در حوزه کشاورزی است که در حال حاضر با پیگیری های دستگاه های قضایی این موضوع نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است.

فرهادی فرسایش خاک را معضل دیگر در این حوزه بیان کرد و گفت: کشور ایران دومین کشور در جهان است که با این مشکل مواجه است .

وی افزود: سالانه 2 میلیارد تن خاک کشور دچار فرسایش می شوند که از این میزان یک میلیارد تن با ریزگرد و مابقی نیز با فرسایش های آبی از دسترس کشاورزی خارج است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز