خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد مازندران اعلام کرد:

پرداخت 9 میلیارد تومان زکات توسط مردم در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۲۷

مدیر کل کمیته امداد مازندران از جمع آوری 9 میلیارد تومان زکات هشت ماهه سالجاری در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،رضا نوروزی صبح امروز شنبه در جلسه شورای زکات با تشریح اقدامات کمیته امداد (ره ) استان در حوزه زکات اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 میلیارد زکات در استان جمع آوری شده که از این میزان 6 میلیارد و 400 تومان زکات مستحبی و بیش از 2 میلیارد تومان نیز زکات فطریه بوده است.

وی به نهضت احیاء و ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و افزود: از میزان 9 میلیارد تومان وجوهات پرداختی زکات ،هفت میلیارد تومان در بخش های جهزیه،مسکن،درمان ،معیشت و 2 میلیارد تومان نیز در بخش عمرانی نظیر جاده سازی،پل سازی و مساجد هزینه شده است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: شورای عالی زکات 16 میلیارد تومان زکات را برای استان هدف گذاری کرده که تاکنون 55 درصد محقق شده است، این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: امسال فطریه ها با آرم شورای عالی زکات در پایگاه های استان جمع آوری شده است که 2.5 میلیارد تومان مربوط به کمیته امداد و یک میلیارد تومان مربوط به بهزیستی بوده است.

نوروزی پیشنهاد کرد: به دلیل اهمیت فرهنگ زکات ،فرمانداران هر سه ماه یکبار شورای عالی زکات را برگزار کنند و دیگر اینکه دهیاران هم همکاری بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه خواستار تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه شد و با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار روحانیون در ترویج پرداخت زکات گفت: باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات تبلیغ لازم صورت گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران خواستار شد تا پرداخت بموقع زکات جزء شاخص های کشاورز نمونه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز