خبرگزاری کار ایران

آقای وزیر؛ تامین اجتماعی متعلق به ۴۰ میلیون ایرانی است؛

انتصاب مدیری برنامه محور و قدرتمند برای بزرگترین سازمان بیمه گر در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۷۹۶

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه ای بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی داشته و بالغ بر 4 میلیون بازنشسته از مزایای پایان خدمت این سازمان بهره مند هستند.

به گزارش ایلنا، بزرگترین شرکت سرمایه گذاری و یا بهتر بگوییم بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی تحت عنوان "شستا" تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قراردارد؛ هلدینگی که صدها واحد تولیدی در بخش های مختلف را مدیریت می کند.

سازمان تامین اجتماعی با ظرفیت های فوق العاده ای که در اختیار داشته و دارد همواره محل توجه دولت ها بوده و منابع مالی در اختیار این سازمان محل بحث های اغلب چالش برانگیز بوده است.

درحالی که از سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمانی بین النسلی یاد می شود و عنوان می گردد منابع مالی این سازمان متعلق به خانواده بزرگ بیمه شدگان اعم از کارگران و بازنسشتگان می باشد؛ حداقل در طی دو دهه اخیر دولت ها تلاش کرده اند به عناوین گوناگونی در امور داخلی این سازمان دخالت نموده و این درحالی است که کارشناسان و صاحبنظران براین باورند که سازمان تامین اجتماعی باید ازطریق سه جانبه گرایی یعنی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت اداره شود و نقش دولت بیشتر نظارتی است تا دخالت درامور.

سازمان تامین اجتماعی را باید یکی ازپرحاشیه ترین سازمان های کشور دانست که در راس آنها نحوه و عملکرد و ساختار مدیریتی "شستا"ست. با حضور دکتر ربیعی وزیرسابق تعاون و کار و رفاه اجتماعی و تعیین مرحوم دکترسید تقی نوربخش به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درپنج سال گذشته اتفاقات مبارک وخوبی در این  سازمان روی داد و انصافاً وزیر تعاون و مدیران منتصبش در تامین اجتماعی تلاش نمودند به دور از هرگونه حاشیه ای؛ بهترین خدمات را به جامعه چند ده میلیونی بیمه شدگان ارایه نموده و شرایطی فراهم گردد تا بازنشستگان تامین اجتماعی در بهترین شرایط ممکن از مزایای قانونی بهره مند شوند؛ اگرچه هنوز هم با ایده آل ها فاصله داریم.

دغدغه همیشگی و چندین ساله تشکل های کارگری که کارگران را صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی می دانند؛ دست اندازی به صندوق بزرگ تامین اجتماعی واحتمال سوء استفاده از ظرفیت های این سازمان بوده و هست و انتظار دولت ها نیز همراهی مدیران تامین اجتماعی با برنامه های دولت و در اختیار گذاشتن منابع وامکانات این سازمان است.

مشارکت جدی سازمان تامین اجتماعی در اجرای برنامه ملی تحول سلامت وسعه صدر و شکیبایی صاحبان این سازمان در قبال بدهی 150 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان نشانگر عزم مسئولان تامین اجتماعی برای همراهی و همکاری این سازمان با دولت درطول عمرمدیریتی مرحوم دکترنوربخش بوده و از سویی پذیرش موضوع واریزحق درمان کارگران به خزانه دولت نوعی دیگر از همراهی این سازمان با دولت تدبیر و امید است و این ها در شرایطی انجام می شود که سازمان تامین اجتماعی وظیفه ای خطیر در برابر خانواده بزرگ خود داشته و بعضا در پاسخگویی به مطالبات به حق صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی با چالش ها و محدودیت های مختلفی مواجه بوده و هستند.

اکنون که دکترشریعتمداری وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی با رای اعتماد مجلس در ساختمان خیابان آزادی مدیریت این وزارتخانه عریض و طویل را عهده دار گشته  و برنامه مهم شفاف سازی درتمامی امور را با انتشارلیست بلند بالای مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های تحت پوشش "شستا" را عملیاتی نموده اند؛ انتظار می رود با درگذشت ناگهانی و تاثر برانگیز مدیرعامل پرتلاش و دلسوزتامین اجتماعی؛ فردی مدیر و مدبر و مسلط بر امور و برنامه محور را انتخاب و منصوب نمایند تا دغدغه های موجود صاحبان این سازمان به حداقل رسیده و از منابع آن حفظ وحراست گردد و مهمتر این که استقلال این سازمان در اولویت برنامه های وزیر محترم تعاون و کار قرار گرفته و در مسیر پیشرفت و رو به جلوگام بردارد.

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز