خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

افتتاح همزمان 800 نمایشگاه کتاب از امروز در مدارس مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۸۹

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران امروز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب دبیرستان شهید بهشتی ناحیه یک ساری گفت : در این نمایشگاهها 90 هزار جلد کتاب عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد شعبانی صبح امروز دوشنبه در مراسم افتتاح طرح ملی "  50هزار مدرسه ،50 هزار نمایشگاه کتاب در دبیرستان شهید بهشتی ناحیه یک ساری ،ارزش ریالی این کتاب ها را  4 میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام و دین، فلسفه، تاریخ و... را عناوین کتاب های توزیع شده با در نظر گرفتن علائق دانش آموزان بیان کرد.

وی افزود: این نمایشگاهها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در اجرای بیست و یکمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران  با اشاره به اینکه استان مازندران رتبه اول برگزاری نمایشگاه کتاب را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است ،گفت: توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث می شود تا نسل آینده پویا و ادبیات فاخر داشته باشند.

شعبانی ،بازدید از کتابخانه های عمومی و نمایشگاه کتاب، دوره آموزشی برای خانواده تحت عنوان " نقش والدین در خواندن کتاب غیر درسی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان " را از برنامه های اداره کل آموزش و پرورش در هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.

وی تجلیل از معلمانی که دانش آموزان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دادند از دیگر برنامه های این نهاد آموزشی اعلام کرد و گفت: اهدای کتاب به کتابخانه ها از دیگر برنامه های این هفته است.

شعبانی ادامه داد: همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب جشنواره ملی دوره سوم دانایی و توانایی تحت عنوان کتابخوانی و طرح استانی " ایران می خواند" نیز از برنامه های هفته کتابخوانی است.

معاون پروشی آموزش و پرورش مازندران خلاصه نویسی کتاب از سوی دانش آموزان را دیگر برنامه های آموزش و پرورش مازندران بیان کرد و افزود : سال گذشته 12 هزار برگ خلاصه نویسی کتاب از سوی دانش آموزان به آموزش و پرورش مازندران تحویل داده شد.

شعبانی به اجرای موسیقی از سوی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: خوشحالم از اینکه دانش آموزان موسیقی را به عنوان یک ابزار تربیتی نگاه کرده تا نکات تربیتی را مطرح کنند.

وی با اشاره به نقش اثر گذار کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: کتاب باعث افزایش بصیرت و آگاهی می شود تا در تصمیم گیری هایمان درست عمل کنیم.

شعبانی بیان کرد: کتاب به دلیل عمق بخشی  و تلنگری که به ذهن می زند، می تواند در جلوگیری از خطاها نقش مثبت داشته باشد.

وی نقش کتاب را در جلوگیری از خودشیفتگی و غرور موثر دانست و گفت: آدمهای مغرور  و سطحی نگر افرادی هستند که اهل مطالعه نیستند.

شعبانی شمار کتاب های کتابخانه های مدارس را 3 میلیون 600 هزار جلد اعلام کرد و افزود: زمانی این نمایشگاه ها اثرگذار خواهد بود که دانش آموزان از کتاب های موجود در مدارس در جهت ارتقای علم و آگاهی بهره گیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز