خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد:

ارائه آموزش های روستایی به بیش از 2500 نفر در شش ماهه نخست سال 97

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۴۲۳

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از ارائه آموزش های روستایی به بیش از 2500 نفر در شش ماهه نخست سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،این همایش با حضور حسن اصغریان رستمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، قربانعلی ولیزاده بورا فرماندار بابل و جواد واثقی امیری رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در سالن اجتماعات دانشگاه نوشیروانی بابل انجام شد.

درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این همایش با تاکید بر لزوم آموزش های روستایی اظهار داشت: باید به اشتغال روستایی و آموزش های مهارتی به این قشر از جامعه که یکی از دغدغه های مهم دولت و مردم است توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با هدف فقرزدایی و ایجاد اشتغال پایدار روستایی، آموزش های مهارتی گسترده ای را در سطح روستاهای استان اجرا کرده و موفق به آموزش بیش از 2500 نفر از روستاییان سطح استان در شش ماهه نخست سال جاری شده است.

وی یکی از راه های توسعه کشور را تقویت توان روستاها، توسعه آموزش های روستایی و کارافرینی دانست و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با این رویکرد به ایجاد پایگاه های سیار روستایی اقدام کرده است تا بتواند اهداف خود را در دو بخش ارتقا مهارت شاغلین روستایی و دانش آموختگان مهارت در روستا ها تحقق بخشد.

درویشی با بیان اینکه ارایه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز سنجی و آمایش سرزمین از سیاست های این اداره کل است گفت: بدون شک در اجرای این سیاست و نیاز سنجی آموزشی در روستاها به کمک دهیاران و شورای روستاها نیازمندیم و این اداره کل آمادگی کامل دارد تا آموزش های مهارتی را در روستاهایی که متقاضی این آموزش ها هستند ارایه دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: متاسفانه کشور دچار فقر فرهنگ مهارتی است و تا زمانی که جامعه نتواند فرهنگ مهارت آموزی را دریابد به توسعه اشتغال دست نخواهیم یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز