خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

برگزاری جشنواره‌ها باید هدفمند باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۸۰

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برگزاری جشنواره ها باید هدفمند و تداوم داشته باشد.

به گزارش‌ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جشنواره‌روستایی و بازی‌های بومی و محلی و افتتاحیه ورزش بانوان در روستای کانرود شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این جشنواره ها نقش مهمی در تولید نشاط‌اجتماعی و بازیابی هویت فرهنگی منطقه دارد.

وی اظهار داشت: هدفمندسازی جشنواره‌های بومی و محلی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی موجب تقویت انسجام اجتماعی وتولید نشاط در جامعه خواهد شد.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره ها در مناطق روستایی یادآور شد: حضور مردم در این جشنواره ها نشان دهنده آن است که جامعه نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی است و باید تلاش شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت های محلی، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و آیین های فراموش شده را احیا کرد.

وی گفت: سرگرمی یکی از ابعاد پرداختن جشنواره‌هاست اما مهم ترین هدف برگزاری جشنواره ها باید احیای سنت ها و آیین‌هایفراموش شده و تمرکز بر تولید نشاط اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های موجود باشد و این اقدامات در این راستای برنامه‌هایدولت تدبیر و امید است و در سیاست‌گذاری های شهرستان بیشتر بر این اساس حرکت خواهد شد .

به گفته فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا، این شهرستان دارای قابلیت های بسیاری در حوزه برنامه ریزی های فرهنگی واجتماعی است که باید از ظرفیت های نهفته در آن به خوبی استفاده کرده و حضور سازمانهای مردم نهاد در کنار دستگاه هایاجرایی و فعالان حوزه های فرهنگی و ورزشی به ویژه بانوان در برگزاری این جشنواره روستایی از ویژگی‌های ممتاز آن برشمرد.

فرماندار آستارا همچنین در ادامه حضور در این جشنواره ازنمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی دهستان کانرود بازدید و گفتگویی نیز با هنرمندان و ورزشکاران این دهستان انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز