خبرگزاری کار ایران

آقایان محترم! لطفا پرونده انتقال آب دریای خزر مختومه شود؛

هنوز مشکلات مازندران تمام نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۱۷

مسئولان استان سمنان و نمایندگان مردم استان در مجلس بر اجرایی شدن این طرح تاکید دارند و نمایندگان مازندران به کرات مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند.

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در دولت های نهم و دهم مطرح و فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده است.

مسئولان استان سمنان و نمایندگان مردم استان در مجلس بر اجرایی شدن این طرح تاکید دارند و نمایندگان مازندران به کرات مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند.

در دولت نهم برای اجرای این طرح 7 میلیارد دلار پیش بینی شده و ساز و کارهای متعددی برای تحقق آن پیشنهاد شده بود که البته مجلس نیز با این طرح مخالفت و کارشناسان و صاحب نظران در اظهار نظرهای خویش درباره تبعات ناشی از اجرای این طرح بزرگ ملی هشدار داده اند.

البته هیچ شکی نیست که استان سمنان در گستره ای از اراضی خشک و بیابانی قرار گرفته و هرگونه اقدامی برای پایان یا به حداقل رساندن مشکلات ناشی از کم آبی انتظاری است که از دولت و مجلس می رود اما بنابر اطلاعات و تحلیل ها اجرای این طرح بزرگ به هر دلیلی مقرون به صرفه نیست و می بایست تدابیر دیگری اتخاذ گردد.

نگارنده متن ضمن احترام به جایگاه رفیع نمایندگان محترم استان سمنان و مازندران و حساسیت آنان در برابر مسائل این چنینی ؛ وظیفه خود می دانم مواردی چند را یادآورشوم:

1-مجلس بالاترین مرجع تصمیم گیری و وضع قوانین جاری کشور است و نمایندگان مردم و همچنین منتخبان مردم مازندران درمجلس وظایف خطیری را برعهده دارند؛ انتظارمردم از نمایندگان خویش پرهیز از حاشیه ها و انجام وظایفی است که قانون برای آنها وضع کرده و مهمترین آنها پیگیری مشکلات استان و تلاش برای رفع آنهاست؛ توجه داشته باشیم که 4 سال دوره نمایندگی زمان زیادی نیست و فرصت ها به سرعت می گذرند لذا توقع این است که مسائل ومشکلات متعدد استان در دایره توجه منتخبان مردم قرارگرفته و پی گیری و رفع نابسامانی ها ورفاه مردم در دستورکار نمایندگان محترم قرارگیرد.

2-مشکل امروز استان مازندران؛ طرح انتقال آب خزر به سمنان – که معلوم نیست چه زمانی اجرایی شود و با کدام ساز و کار- نیست؛ مازندران در تب مشکلات ناشی از عقب ماندگی ها می سوزد و مردم از نمایندگان خود در خانه ملت خواهان جدیت آنان در پیگیری مطالبات برجای مانده استان و تلاش برای ارتقاء سطح زندگی دراستان هستند.

مازندران امروز با فقر و محرومیتی دست و پنجه نرم می کند که به هیچ وجه درشان استان و مردمان مومن و باهوش و لایقش نیست؛ و مشکلات به قدری است که از هر بخشی آغاز کنیم از دیگر بخش ها غافل خواهیم شد.

3-پیگیری پروژه های اقصادی و ملی استانی؛ تلاش برای تقویت زیرساخت ها؛ پیگیری طرح های تولیدی و تلاش برای رفع موانع تولید وصنعت؛ تلاش برای بهره برداری بهینه ازظرفیت های اقتصادی استان همانند بنادر و مناطق تجاری و اقتصادی؛ تلاش برای رفع موانع تولید و گسترش صادرات؛ رفع مشکلات مربوط به اشتغال جوانان و فقرزدایی از مناطق مختلف استان و استفاده بهینه از مواهب طبیعی و ظرفیت های فوق العاده استان از جمله رسالت های خطیر منتخبان مردم درمجلس است وحال باید دید و بررسی نمود که آنانی که با شعار رفاه برای مردم و عمران و آبادانی استان به خانه ملت راه یافتند؛ چه کرده اند؟

4-عزیزان و نمایندگان محترم! امروز در شرایط بسیار حساسی به سرمی بریم و همدلی و انسجام مسئولان استان مازندران لازمه توسعه و پیشرفت برنامه ها و اهداف عالی نظام و دولت در این خطه پاک وحق مردمان لایق و غیور استان مازندران است که با تلاش موکلان خود به سطحی از زندگی که لایق آن هستند، دست یافته و انتظار دارند طرح هایی در دستور کار نمایندگان قرارگیرد که منجربه شکوفایی اقتصاد استان و خروج مازندران از وضعیت های کنونی شود.

خدایا چنان کن سر انجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز