خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبرداد:

نکوداشت مردمی نیما یوشیج در یوش

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۶۰

نشست برگزاری مراسم نکوداشت مردمی نیما یوشیج به مناسبت یک‌صد و بیست و یکمین سالروز تولد شاعر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، فعالان فرهنگی و تنی چند از نیماپژوهان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمود شالویی" در این نشست بر لزوم همراهی نیماپژوهان و فعالان فرهنگی زیر یک پرچم و با یک هدف تاکید کرد و گفت: باید نگاهی ملی به نیما داشت .بزرگداشت راه و نام نیما همواره در حوزه‎ی فرهنگ و هنر مازندران مطرح بوده‌است. باید به دور از نگاه متعصبانه و انفرادی به این دغدغه‌ی مهم بپردازیم چراکه نیما؛ به‌عنوان نماد مازندران بر ذهن، زبان و اندیشه‌ی این استان احاطه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران افزود: گفتمان نیما راهی است که از گذشته در کنار یکدیگر آغاز کرده‌ایم و امروز از تجمیع ظرفیت‌های گوناگون برای حفظ میراث این شاعر بزرگ استفاده می‌کنیم.

شالویی با اعلام حمایت از برگزاری نکوداشت مردمی نیما در آبان ماه گفت: هدف مشترک تمامی ما ادامه دادن راه و گسترش تفکر نیما است که تحقق آن مستلزم کنارهم آمدن افراد کارآمد و هم‌فکر است، دستگاه فرهنگی متعلق به تمام فعالان فرهنگی است و می‌کوشیم تا از دستاورد نیما به‌عنوان سرمایه‌ای ملی حفاظت کنیم.

نکوداشت مردمی نیما یوشیج  18 آبان ماه باحضور نویسندگان، فعالان فرهنگی، نیمادوستان و هنرمندان در خانه‌ی نیما در یوش برگزار خواهد شد.

این جشن به همت مردم بومی منطقه و همراهی دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد.

اجرای موسیقی، اهدای تندیس مردمی بنیاد نیما و شعرخوانی بخش های از جشن داروگ، نکوداشت مردمی نیما خواهد بود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز