خبرگزاری کار ایران

شهردار"ارطه" از توابع قائمشهر خبر داد:

مرکبات مازندران به چین صادر می شود/ سرمایه گذارچینی گردشگری "ارطه" را احیاء می کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۳۷۵

شهردار"ارطه" قائمشهر گفت: با کمک یک سرمایه گذار چینی؛ محصول پرتقال این شهر را مستقیما به چین صادر می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر،صادرات؛ یعنی درآمدزایی؛ رشد تولید وشکوفایی اقتصاد کشور! تفاوتی هم نمی کند؛ محصول صادراتی ازجنس صنعت باشد؛ دامی وکشاورزی ویا خدمات فنی ومهندسی! مهم ارزآوری محصولات ایرانی برای کشورمان است!

درحوالی شهرستان های ساری وقائمشهر؛ منطقه ای واقع شده به نام "ارطه" به وسعت 760 هکتاروجمعیتی بالغ بر11 هزارنفر.

این شهررتبه اول یا دوم تولید مرکبات دراستان مازندران را داراست ومسئولان قصد دارند"ارطه" را به باغ شهریا شهرمرکبات تبدیل نمایند!

حبیب الله قاسمی؛ شهردار"ارطه"  به خبرنگار "ایلنا" درقائمشهر می گوید: با کمک یک سرمایه گذار چینی؛ محصول پرتقال این شهر را مستقیما به چین صادر می کنیم.

درحوزه گردشگری نیز قرار است با کمک همین سرمایه گذارچینی، حمام تاریخی "ارطه" که قدمت آن به زمان قاجارمی رسد بازسازی و طرح آب بندان ارطه احداث گردد.

اقدامات دیگرشهردارخلاق "ارطه" قابل توجه است؛ ساماندهی چشمه "ابوخیل"، لکه گیری سه کیلومترآسفالت شهروشن ریزی معابر ویازده هزارمترعقب نشینی درسطح شهربرای تعریض خیابانها ومعابر.

رسیدگی به بلوارهای شهر و روشنایی معابرمنطقه "جوجاده" به وسعت 250متر، پیاده روسازی ورودی "قادیکلا" به مساحت 500 مترازدیگراقدامات عمرانی شهرداری ارطه است ضمن آن که آقای شهردار، درحوزه های فرهنگی نیزفعال می باشد ومراسم هایی همچون برگزاری یادواره شهدا ولیالی قدر وبزرگداشت شهدای منا با شکوه خاصی توسط همکاران او برگزارشده است.

قاسمی احداث پارک کودک در شهرارطه" را برای اولین بار یادآور شد و طرح هایی همچون "بام گردی" را مطرح نموده واحداث کانال هدایت آب های سطحی را از ضروریات برشمرد وگفت: هم اکنون 800 مترکانال آب های سطحی در ارطه وجود داردو نتیجه اقدامات این بود که شهر، در سیلاب های اخیر خسارت های  جدی ندید.

وی اعتبارات شهر تازه تاسیس "ارطه" را بسیارضعیف دانست وگفت: اینجا نگرش ها روستایی و انتظارات شهری است وامیدواریم شرایطی فراهم گردد تا ازاعتبارات عمرانی استان نیزبهره مند شویم تا زیرساخت ها را تقویت نماییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز