خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

تعاونی ها در جمع آوری سرمایه های خرد نقش آفرین هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۵۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: تعاونی ها در جمع آوری سرمایه های خرد نقش آفرین هستند

بع گزارش ایلنا از ساری،حسن خیریانپور امروز در همایش تجلیل از تعاونگران برتر استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران ظرفیت بالفعل و بالقوه متعددی را در خود نهفته دارد که با اقدامات دقیق می توانیم کارکرد استان را به کارکرد فرا کشوری ارتقا دهیم.

وی فعالیت سه فرودگاه وسه بندر را از ظرفیت های مهم استان مازندران برشمرد و افزود: تولید سالانه بیش از 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از دیگر ظرفیت های استان است ضمن اینکه این استان در تولید 19 محصول رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه مازندران با دارا بودن 389 کیلومتر راه آهن و 385 کیلومتر ساحل و نزدیکی با پایتخت ایران و همجواری با کشورهای CIS از موقعیت استراتژیک خوبی برخوردار است گفت: همچنین برخورداری از نیروهای انسانی ماهر ، فرهنگ غنی و تاریخ کهن از دیگر پتاسیل های استان مازندران محسوب می شود.

وی برخورداری از  120 رودخانه و انهار مختلف، 820 قطعه آبندان، تولید دو میلیون 500 هزار تن مرکبات، 180 تن  کیوی و یک میلیون تن شلتوک برنج را مزیت های استان مازندران برشمرد.

خیریانپور تحقق صادرات سه میلیارد دلاری در برنامه ششم را از اهداف مهم استان دانست و از تهیه سند جامع برای تولیدات استان خبر داد و گفت: حمایت از بخش خصوصی و تسهیل گری فرآیند این بخش را از اهداف دولت و مدیران است.

وی با اشاره به وجود 7 هزار تعاونی استان با عضویت یک میلیون عضو عادی تصریح کرد: می طلبد تا به این بخش توجه بیشتری شود چرا که تعاونی ها در جمع آوری سرمایه های خرد نقش آفرین هستند.

خیریانپور بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی را امری مهم دانست و افزود: بنابراین فعال سازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت و به همان ترتیب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و احصاء خلاهای و نیازهای قانونی شکل گرفت.

وی با اعلام اینکه امسال 165 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل توسعه صندوق ملی به روستائیان استان پرداخت شد ادامه داد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 107 قرارداد منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد: بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها به بخش های تولید، مسکن و صنعت و معدن سوق داده شد .

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که با جنگ اقتصادی دشمن مواجه شدیم وفاق ،همدلی و ایجاد عزم همگانی را لازمه حمایت از تولیدات داخلی و خنثی سازی توطئه دشمنان دانست.

خیریانپور بر ترویج فرهنگ و همیاری در حوزه تعاون تاکید کرد و افزود: تعاونی ها اساسی ترین راه حل برای تامین و گسترش در بخش اقتصاد به شمار می آیند.

وی با اشاره به فعالیت بنادر استان این ظرفیت را در ارتقای دیپلماسی اقتصادی و صدور تولیدات مازاد مهم دانست و گفت:  با وجود چنین ظرفیت هایی می توان از این بنادر برای صادرات تولیدی استان در حوزه های مختلف بهره گیری کرد البته این امر حاصل نمی شود مگر اینکه زمینه ایجاد هلدینگ های مناسب ،برند سازی محصولات، شرکت های حمل و نقل بین المللی و سورتینگ های مناسب را فراهم کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز