خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد:

ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۰۰ نفر در بندر امیر آباد /میزان ۴۰۰ هزار تن صادرات در سال گذشته از بندر امیر آباد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۱۲۶

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۰۰ نفر در بندر امیر آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، سیاوش رضوانی در نشست خبری اظهار کرد: بندر امیرآباد یکی از بنادر موفق ،سرآمد و در میان بنادر شمال بهترین بندر است.

وی افزود: ۲ کارخانه فعال و ۴ کارخانه در دست ساخت هستند و میزان سرمایه گذاری این کارخانه ها، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: این بندر برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و با توسعه بندر و جذب سرمایه گذار می توان این اشتغال زایی را افزایش داد.

رضوانی از بهره برداری اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد در اوایل سال ۹۸ خبر داد و گفت: حدود ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی ایجاد شد و این بندر تنها بندرِ متصل به شبکه ریلی سراسری و اسکله رو رو ریلی است که حدود ۹۵ درصد از ریل گذاری در خشکی به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه بهره برداری از اسکله رو رو ریلی سهم صادرات ریلی افزایش می یابد، ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این اسکله سرمایه گذاری شد و تا تکمیل آن حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می شود.

مدیر بندر امیرآباد گفت: بخش خصوصی حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این منطقه سرمایه گذاری کرد و مهمترین این سرمایه گذاری ها برای انبار سیلو گندم، کارخانه فولاد، کارخانه کاغذ سازی، نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری، انبار ذخیره روغن خوراکی و ساخت اسکله بود.

رضوانی بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، صادرات و ترانزیت مدنظر سازمان قرار گرفت و امروز از بندر امیرآباد ۱۴ نوع کالا صادر می شود.

وی میزان صادرات سال گذشته را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز