خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مازندران در صدر استان‌های گردشگرپذیر کشور قرار دارد/ایجاد گذرگاه فرهنگی و هنری در شهرهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۲۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:مازندران در صدر استان‌های گردشگرپذیر کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمود شالویی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری این اداره کل که در مجموعه آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد درباره طرح ایجاد گذرگاه‌های فرهنگی و هنری درشهرهای مازندران گفت: مازندران در صدر استان‌های گردشگرپذیر کشور قرار دارد و ایرانی کوچک است و فرهنگ و هنرباید بیش از سایر عرصه‌ها در شهرهای استان پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد گذرگاه فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها نشاط شهری را برای مازندرانی‌ها و گردشگران رقم خواهد زد، اظهار کرد: منظور از گذرگاه فرهنگی بهره‌گیری از اماکن تاریخی، مذهبی و فضاهای فرهنگی شهرهاست که در مسیر منتهی به این اماکن می‌توان با بهره‌گیری از المان‌های فرهنگی و هنری و ایجاد هویت بصری، محیطی نشاط بخش را برای مردم رقم زد.

شالویی از مدیران شهرستانی ارشاد خواست تا یک ماهه آینده تحقق گذرگاه‌های فرهنگی و هنری را پیگیری کنند.

هنر مردمی ارج بر هنر کلکسیونی

وی در بخش دیگر سخنانش ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اهالی فرهنگ و هنر، بهره‌گیری از آثار هنرمندان شاخص استان در مراکز فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی، معرفی محصولات تولیدی هنرمندان در رسانه‌ها، ایجاد کتابفروشی‌های سیار، توجه به تقویم فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خارج کردن رویدادهای فرهنگی و هنری را از سالن‌های محدود و کشاندن به سطح جامعه را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در 6 ماهه دوم امسال اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آنچه مهم است اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط و امید در میان اقشار مختلف مردم است، هنر کلکسیونی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

وی از مدیران ارشاد خواست توجه به اقتصاد هنر را برای بهبود معیشت اهالی فرهنگ وهنر در قالب برپایی اکسپوهای فرهنگی و هنری مورد توجه جدی قراردهند.

محرم ماه توقف فرهنگ وهنر نیست

مسئول دستگاه فرهنگی مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و صفر گفت: این تفکر غلط را باید پایان بخشید که در ماه محرم و صفر فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید متوقف شود، شالوده قیام امام حسین(ع)فرهنگی است و باید از فرهنگ و هنر برای ترویج اهداف والای عاشورایی که مفهوم واقعی خدایی و انسانی زیستن بود بهره گرفت.

شالویی ضمن قدردانی از حضوراستاد اسماعیل آذر در جلسه شورای اداری ارشاد مازندران گفت: با توجه به فعالیت‌های ارزشمند استاد آذر در زمینه پرداختن به ادبیات و شعر ایران از وی دعوت کردم تا در برنامه‌ای فاخر پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان علاقمند در مازندران را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز