خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

آثار به جای مانده از جنگ یک فرصت فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۹۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:آثار به جای مانده از جنگ یک فرصت فرهنگی است.

به گزارش ایلنا از ساری،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار با مدیرکل ومسولان بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان مطلب فوق افزود:حضور مازندرانی ها در دفاع مقدس بسیار پررنگ و ماندگار است اما در بازگویی این حماسه به نسل امروز فعالیت های تاثیرگذاری را شاهد نیستیم.

محمود شالویی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس با هیچ جنگی در دوران معاصر قابل مقایسه نیست افزود:

با وجود مظلومیت ایران در جنگ و حمایت های جهانی از صدام،جهانیان با ابعاد گسترده حماسه مردم ایران اسلامی اشنا نیستند.

وی افزود:حفظ اثار به جای مانده از جنگ در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه قرار می گیرد و مولفه ای برای تقویت شجاعت ملی و جذب توجه گردشگران است.

شالویی افزود:ای کاش در شهرهایی که در دفاع مقدس اسیب داده اند ،اثار به جای مانده را حفظ می کردیم و سند ماندگاری از تجاوز دشمنان انقلاب را خلق می کردیم.

وی به نقش اهالی فرهنگ و هنر در کشورهایی که جنگ را به جاذبه هویتی و گردشگری خود مبدل کرده اند اشاره کرد و گفت:در پارک موزه دفاع مقدس مازندران بایدبا بهره گیری از هنر،داشته های سالهای حماسه را هنرمندانه روایت کرد.

مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعریف برنامه ها و نشست های مشترک فرهنگی و هنری با بنیاد حفظ و اثار ارزشهای دفاع مقدس را جزو الویت های کاری خود عنوان کرد.

مدیرکل حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس مازندران نیز در این نشست به تشریح فعالیت های انجام شده در بنیاد با وجود مشکلات اعتباری اشاره کرد و گفت:در چهار سال اخیر ۱۱۰ عنوان را در بنیاد منتشر کرده ایم ودهها رویداد فرهنگی نظیر دانشنامه دفاع مقدس مازندران را در حال انجام داریم.

سردار ملکی افزود:خوشحالیم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران علاوه بر شناخت و نگاه فرهنگی و هنری در ابعاد ملی و بین المللی،از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز هست و با اهمیت حفظ اثار و ارزشهای سالهای حماسه و رشادت نیزاشناست.

وی اظهار داشت:اهداف مشترک گسترده ای با ارشاد داریم که باید در مسیر همکاری و تعامل محقق و اجرایی شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز