خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

تامین اجتماعی بعد از ولایت فقیه خط قرمز کارگران است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۸۲

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: تامین اجتماعی بعد از ولایت فقیه خط قرمز ما محسوب می شود .

به گزارش ایلنا از ساری،نصرالله دریابیگی امروز در مراسم هفته تامین اجتماعی با تبریک هفته تامین اجتماعی با اشاره به استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را مغایر با نظر کارگران دانست و گفت: کارگران و بازنشتگان هیچگونه دلخوری از این وزیر پرتلاش و ساعی ندارند.

وی افزود: ما از وزیر کار و نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی دلخور نیستیم از این ناراحتیم که چرا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به تاخیر می افتد و چرا 48 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی پرداخت نمی شود.

رئیس کانون های بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت:  دولت با پول تامین اجتماعی بیمارستان ساخته و خودش نیز افتتاح می کند هر چند که 9 بیمارستان تامین اجتماعی در مازندران داشتیم که دو بیمارستان این سازمان به ناحق از ما گرفته شد و مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند.

وی افزود: این در حالیست که قانون الزام یکی از دستاوردهای دولت است یعنی عدالت اجتماعی در بخش درمان.

دریابیگی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزشی و حامی مستضعفان و محرومان است گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت احمدی نژاد مصوب شد اما یک ریال آن پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه 42 سال کارگر هستم تصریح کرد: دولت بدهکار بسیار بدی به سازمان تامین اجتماعی است بر اساس قانون دولت بایستی بدهی خود به تامین اجتماعی را بصورت نقدی پرداخت کند اما عدم رعایت این قانون سبب شد که دوستان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

دریابیگی ادامه داد: قانون یک میثاق ملی است اما در تامین اجتماعی قوانینی بر ما تحمیل و مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند که کارشناسی شده نیست.

وی این سوال را مطرح کرد که 30 درصد منابع پرداختی مستمری بگیران مصوبه کجاست؟ از چهار تا پنج میلیون نفر مستمری بگیر افرادی به ناحق هم طلاق صوری گرفتند که باید هزینه های آنها نیز پرداخت شود که اکنون در این بازه زمانی مسئولان تامین اجتماعی با شرایط حادی مواجه هستند.

دریابیگی گفت: اگر غم و غصه و مشکلات همچنان گریبانگیر تامین اجتماعی باشد خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بار دیگر از حمایت جامعه تامین اجتماعی و خانه کارگر نسبت به عملکرد علی ربیعی وزیر کار تاکید کرد و خطاب به نمایندگان مجلس گفت که امضاهای خود را پس بگیرید زیرا در انتخابات آینده مجلس با جامعه کارگری طرف هستید.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در پایان گفت: تامین اجتماعی بعد از ولایت فقیه خط قرمز ما محسوب می شود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز