خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد ؛

ضرورت اصلاح قوانین انتصاب هیات امنا در صندوق های بازنشستگی/اجازه نخواهیم داد عده ای برای ما تصمیم بگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۸۷۱

دبیرکل خانه کارگر گفت: کسانی که می خواهند برای صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی نسخه بپیچند به دنبال راهکارهای عملی و قابل اجرا باشند .

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا از قشم، علیرضا محجوب در هفتمین اردوی سیاحتی ، فرهنگی و آموزشی اعضای هیات مدیره کانون های کارگری بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در جزیره قشم با تاکید بر اینکه مازندران تاریخ کهنی دارد که بوی آبادی همیشه همراه این استان بوده است گفت: مازندران را باید با مفاخر و اندیشمندانش شناخت .

وی افزود : در این فضای اقتصادی و سیاسی نباید از کاری که به آن مامور شده ایم غفلت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : زمانی که قانون تامین اجتماعی نوشته می شد امید به زندگی ۴۹ سال بود که امروز به ۷۳ سال رسید.

وی از سازمان تامین اجتماعی بعنوان یکی از سازمان های مهم و اثرگذار کشور نام برد و گفت: عدم استفاده بهینه از منابع و مدیریت ناصحیح و سیاسی بر این سازمان در دهه گذشته از عوامل آسیب به این سازمان بوده است.

محجوب خواستار بهسازی سریع تر این سازمان اثرگذار شد و گفت: رشد شتابان جمعیت سالمند کشور و مطالبات بیشتر آنان از سازمان نیازمند برخوردی منطقی و علمی از سوی نهادهای حاکمیتی و سازمان تامین اجتماعی است.

وی گفت: جهت حفظ شان قانونگذار در تصویب قوانین وضع شده قبلی در حوزه تامین اجتماعی و عدم تامین منابع مالی می بایست به دنبال رفع موانع موجود در آن قوانین و تامین منابع مالی بود.

دبیرکل خانه کارگر  خاطر نشان کرد:با توجه به موج اول سالمندی در کشور سازمان تامین اجتماعی در وضعیت بحران قرار دارد و باید برنامه ریزی همه جانبه و حمایت لازم از این سازمان صورت گیرد.

محجوب با تاکید بر اینکه در زمان نوشتن قانون تدبیر ویژه ای برای سازمان تامین اجتماعی اندیشیده نشده بود و تا به امروز نیز نوشته نشده است ، اظهار داشت : به خاطر همین موضوع سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان خسارت ایجاد می شود.

دبیرکل خانه کارگر افزود : صندوق های کشوری و لشکری یک صندوق کاغذی هستند که از لحاظ منابع مالی وجود خارجی ندارند .

علیرضا محجوب با تاکید بر اینکه جمعیت ایران در ۱۰ سال آینده سیر منفی خواهد داشت ، افزود : با ادامه این روند ، ایران در آینده با کاهش چشمگیر جمعیت رو به رو خواهد شد.

وی ادامه داد : کسانی که می خواهند برای صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی نسخه بپیچند به دنبال راهکارهای عملی و قابل اجرا باشند .

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صندوق کشوری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت دریافت خواهد کرد تا بتواند سرپا بماند ، تصریح کرد : صندوق لشکری نیز بخش زیادی از مستمری های بازنشستگانش را از دولت دریافت می کند.

وی ادامه داد : یکی از مبادی کار صحیح صندوق های بازنشستگی، استقلال آنها همراه با مشارکت صاحبان سهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی در کشور نمایش استقلال را هم ندارند ، اظهار داشت : صندوق هایی که زیربنای آنها با وابستگی به دولت طراحی شده باشد بهتر از این نخواهد شد.

محجوب تصریح کرد : اصلاح قوانین انتصاب هیات امنا در صندوق های بازنشستگی ضروری است.

وی ادامه داد : افرادی به صندوق بازنشستگی دعوت شده اند که باید آنها را به دستگاه های امدادی معرفی می کردند.

محجوب  با بیان اینکه با این میزان مستمری ها ، کارگران بازنشسته نمی توانند هزینه خانواده را مدیریت کنند اظهار داشت :تراز سرمایه در سازمان تامین اجتماعی به منفی ۲ درصد رسیده است .

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد : تصمیم غلط در بعضی از دولت ها و عدم جبران آنها باعث افزایش نقدینگی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه آیا خوردن پول کارگران و مستمری بگیران افتخار محسوب می شود ، افزود : بودجه ای که امسال برای پرداخت مطالبات در صندوق کارگران بازنشسته گذاشته اند نوعی تمسخر  به این قشر محسوب می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت : خدمات دهی در سازمان تامین اجتماعی ایرادات فراوانی دارد ولی این دلیلی نمی شود اجازه دهیم وضعیت این سازمان را بدتر کنند.

وی تصریح کرد : تا زمانی که لازم باشد اجازه نخواهیم داد عده ای بنشینند و برای ما تصمیم بگیرند.

محجوب  در پایان با تاکید بر اینکه اسم همسان سازی حقوق ها را به همانند سازی تغییر دادند ، افزود : نام این کار مهم نیست بلکه مهم اجرای عدالت است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز