خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

۴۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/۱۳۰ هزار بازنشسته مازندرانی مشمول تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۸۲۹

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بهشهر با اشاره به سابقه بیمه در دنیا و در کشور گفت: صندوق بیمه در ایران همزمان با ایجاد شبکه ریلی و راه آهن در اواخر سال ۱۳۰۹ برای حمایت از کارگران راه آهن تشکیل شد و با گذشت زمان، دامنه فعالیت خدمات بیمه ای بیشتر و تعداد افراد تحت پوشش نیز افزایش یافت.

سید علی اصغر محمودی با بیان اینکه در ۲۵ تیر ۱۳۵۴ برای نخستین بار قانون تامین اجتماعی تصویب شد افزود: امروز سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی است که منابع درآمدی آن با دریافت حق بیمه تامین می شود.

وی خدمات تامین اجتماعی از قبلِ تولد تا پس از مرگ را بالغ بر ۲۰ نوع اعلام کرد و گفت: به موازات صندوق بزرگ بیمه تامین اجتماعی صندوق های دیگری نیز تشکیل شد مانند صندوق عشایر و روستایی تا افرادی که توان مالی ندارند در حد توان مالی خودشان می توانند صندوق های دیگر را انتخاب کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با تاکید بر بیمه شدن افراد گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند؛ علی رغم همه مشکلات اقتصادی که توسط دشمنان بر ما تحمیل شد و صندوق را با مشکل مواجه کرد سعی کردیم بیش از گذشته خدمات و تعهدات به اقشار مردم از بازنشستگان، مستمری بگیران و بیکاران را ارائه دهیم.

محمودی در ادامه گفت: در استان مازندران ۱۳۰ هزار نفر بازنشسته مشمول تامین اجتماعی هستند که ماهیانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می شود اگرچه متوسط پرداختی حقوق یک میلیون و ۶۰۰ تومان به بازنشستگان و یک میلیون و چهارصد تومان به بازماندگان و ازکارافتادگان با تورم همخوانی ندارد.

وی به خدمات دیگر تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: ۴ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران مازندرانی در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

این مسئول گفت: طرح نسیم سلامت برای صیانت، تقویت جسمی و روحی بازنشستگان، سفر عتبات عالیات، کمک های غیرمشمول و وام های کم بهره برای بازنشستگان مازندرانی از خدمات دیگر است.

محمودی گفت: از جمعیت ۱۶۸ هزار نفری شهرستان بهشهر ۵۲ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و تعداد افراد تحت پوشش در مازندران به ۵۸ درصد می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز