خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد فرصتی برای تولید کالا و خدمات است

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۱۶

استاندار مازندران گفت:یکی از امتیازهای مهم بندر امیرآباد وجود بیش از هزار هکتار پس کرانه است که می توان از آن برای رونق تولید و توسعه صادرات بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار مازندران در همایش بین المللی توسعه صادرات به نقش صادرات در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: امروز نیاز است کشورهای منطقه  با مودت و تعاملات گسترده و با تنوع بخشی به سرفصل های همکاری ثبات و امنیت را به ارمغان بیاورند.

محمد اسلامی افزود: فرصت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های پابرجای خارجی و امنیت بین الملل و دسترسی به آب های آزاد در جنوب و ضرورت فعال سازی کریدور شمال به جنوب برای دریای خزر جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین همایشی فرصتی برای گفتگو و توسعه همکاری و مبادلات فراهم می کند؛ برای توسعه روابط تجاری باید تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد و تنوع بخشی به سرفصل های اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد کشورهای منطقه و حاشیه دریای خزر با همگرایی و هماهنگی می توانند همکاری  پایدار و اثرگذاری داشته باشند تا فرصت تقسیم و منافع مشترک ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران  گفت: امروز به برکت این همکاری ها و در راستای سیاست های کلی حاکم بایستی بتوانیم به صورت مصداقی سرفصل های همکاری را گسترش دهیم. تنوع بخشی به کالاها و سرفصل های همکاری و تقابل متقابل باید ایجاد شود.

اسلامی بر نقش حمل و نقل در توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل دریایی و حمل و نقل مکمل آن یعنی حمل و نقل ریلی و هوایی سرمایه گذاری هایی صورت گرفت. برقی کردن راه آهن اینچه برون ظرفیت جابه جایی بار از ۲.۵ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن‌ افزایش می دهد و سرعت از ۶۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ارتقا دهیم.

وی به ظرفیت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و افزود: توسعه حمل و نقل هوایی می تواند در جذب تجار و بازرگانان، گردشگران و مسافران تاثیر گذار باشد و با توسعه حمل و نقل ترکیبی و تسهیل در تجارت می توان اقتصاد پایدار ایجاد کرد.

این مسئول با اشاره به نقش صنایع دریایی و دریانوردی در دریای خزر گفت: کشتی سازی و صنایع پشتیبان می تواند برای اشتغال مولد و توسعه ظرفیت های دریای خزر نقش مهمی داشته باشند.

اسلامی بر توسعه گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: وجود شناورهای رو- رو  و واگن های رو- رو اتصال به ریل در بندر قابل اجراست و می توان گردشگری دریایی در دریای خزر را رونق داد.

وی ظرفیت توسعه صادرات محصولات زراعی و باغی، صنایع پروتئینی و صنایع لبنی به بیش از ۵۰ کشور اعلام کرد که صادر می شوند یا در برنامه صادرات قرار دارند مجموعه ی این فرصت ها و سرمایه گذاری ها با محوریت بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مورد توجه قرار می گیرد.

استاندار مازندران گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد فرصتی برای تولید کالا و خدمات است تا با حداکثر تسهیلات قانونی مورد بهره برداری قرار گیرند و یکی از امتیازهای مهم بندر امیرآباد  وجود بیش از هزار هکتار پس کرانه است که می توان از آن برای رونق تولید و توسعه صادرات بهره برد با توسعه تبادلات می توان صلح، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز را در این منطقه گسترش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز