خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت؛

نخستین بالن امدادی کشور در مازندران به پرواز درآمد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۵۱۱

نخستین بالن امدادی کشور امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران به پرواز درآمد.

به گزارش ایلنا از ساری،آیین ویژه رونمایی از این بالن در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران در سالن استانداری برگزار و لحظاتی بعد بالن از میدان امام خمینی (ره) ساری به پرواز در آمد.

محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این بالن اظهار داشت : بالن امدادی که امروز در استان مازندران به بهره برداری رسیده است از ویژگی های خاص و با اهمیت تر برخوردار است .

وی افزود : بالن امدادی مازندران در ارتفاع یکصد متری از سطح زمین قادر است تا شعاع چهار کیلومتر را پوشش دهد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هنگامی که این بالن در حال پرواز است ، 800 نفر تا شعاع چهار هزار متری قادرند از خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت آن بهره مند شوند.

جهرمی یکی از ویژگی های دیگر این بالن را فراهم کردن امکان برقراری مکالمه بیسیمی برای امدادگران اعلام کرد و افزود : این بالن با توجه به خدماتی که قادر است ارائه کند ، جزو اولین بالن امدادی شرایط بحرانی کشور به شمار می رود .

وزیر ارتباطات گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران ، می بایست بالن های امدادی شرایط بحران بیشتری برای این استان تهیه شود تا تعللی در ارائه خدمات ایجاد نشود .

آذری جهرمی اعلام کرد: تجهیز تمامی استان های کشور به این نوع بالن در دستور کار پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات قرار دارد .

وی افزود : این بالن ها در زمان وقوع حوادث که برج های مخابراتی ، شبکه های برق و فیبر نوری آسیب می بینند ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

بالن امدادی پس از رونمایی و بهره برداری به ستاد بحران استان مازندران تحویل شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز