خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری مطرح کرد:

فرافکنی و سلب مسئولیت دردی را دوا نمی کند/لزوم اجرایی کردن طرح جامع یکپارچه سازی سیستم های شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۸۵

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه فرافکنی و سلب مسئولیت دردی را دوا نمی کند بر لزوم اجرایی کردن طرح یکپارچه سازی سیستم های شهری در ساری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری در حالی برگزار شد که به دلیل قطع شدن برق اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه در فضای گرم و تاریک جلسه را اداره کردند .

علی اکبر زلیکانی  نائب رئیس شورای شهر ساری درطلیعه سخنانش به دوازدهم تیرماه سالروز سقوط هواپیمای مسافربری در خلیج فارس توسط ناوگان متجاوز آمریکا که تمامی سرنشینان آن به شهادت رسیدند اشاره کرد و اظهار داشت: این جنایت نیز در کنار جنایات بی‌شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست.

وی افزود: با گذشت سی سال از آن فاجعه هولناک هنوز افکار عمومی این جنایت ددمنشانه آمریکا را همچون دیگر جنایت‌های او در اقصی نقاط مختلف فراموش نکرده است .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه با بیان اینکه چالش های عرصه اقتصاد کشور جدی تر از قبل بروز پیدا کرده وگرانی لجام گسیخته مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است ، گفت: دلایل بروز این مسئله یا به دگروگونی‌های حاصل از برجام یا  افزایش نرخ ارز اشاره می‌شود یا ناشی از کم کاری تیم اقتصادی دولت تلقی می‌گردد ویا عوامل تبلیغاتی و روانی که در این امر دخیل می‌دانند.

وی افزود: اما دلیل این مشکلات هر چه که باشد باید درباره شیوه مواجه با آن اندیشه کرد آنچه مهم است ضمن کوتاه کردن دست فرصت طلبان ، مسئولان باهمکاری مردم بصورت ید واحده به سراغ حل مشکلات بروند ؛ زیرا فرافکنی و سلب مسئولیت کردن دردی را دوا نمی کند.بلکه آحاد ملت در هر جایگاه و مسئولیتی قرار دارند باید به سهم خود به بهبود اوضاع کمک کنند.

زلیکانی به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اشاره و تصریح کرد: به نظر می‌رسد این سیاست و شعار رهبری یکی از نسخه های کارآمد برای کم کردن حجم مشکلات جاری است البته دولت هم باید با اتخاذ تدابیر از بار مشکلات بکاهد  تا مردم با فراغ بال بیشتری با مسئولین همکاری کنند .

وی در بخش دیگر ازسخنانش به اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر استعفای دو عضو شورای اسلامی شهر ساری اشاره و ضمن رد این شایعه، اظهار داشت: تاکنون هیچ استعفایی دال بر صحت موضوع مطروحه به هیات رئیسه شورا ارسال نشده است در صورت دریافت استعفا به آن رسیدگی خواهیم کرد.

زلیکانی باری دیگر به اخبار پیرامون سازمان تابعه شهرداری ساری اشاره کرد و توضیح داد: هیچگونه تفهیم اتهامی ازهیچیک اعضای شهرداری یا مدیران سازمان تابعه نشد ؛ البته یک سری اتفاقاتی افتاد که دستگاه نظارتی به آن ورود پیدا کرد که این مسئله و وارد شدن دستگاه نظارتی در همه ی دستگاه ها وجود دارد ، البته ابهاماتی وجود دارد و ظاهرا این ابهامات به محکمه قضایی برای تعیین و تکلیف ارسال شد که  در مرحله تحقیقات است ؛ بر اساس آخرین اطلاعات مبلغ 115 میلیارد تومان  اتهامی که در رسانه‌ها مطرح شد در تحقیقات  دستگاه قضایی کم شد.دعا می کنیم عدالت برقرار و هرکجا تخلفی صورت می گیرد اشد مجازات نیز اعمال شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بربرون سپاری امور خواستار اجرای این طرح در شهرداری ساری شد و افزود: باید زیرساخت های اجرای این طرح  نیز فراهم شود.

زلیکانی  با تاکید بر اجرای طرح یکپارچه سازی سیستم های شهرسازی آن را پیش نیاز برون سپاری امور دانست و تصریح کرد: باید شهرداری را با انجام اصلاحاتی ملکف به اجرای طرح یکپارچه‌سازی سیستم های شهرسازی کنیم.

نائب رئیس شورای شهر ساری بیان کرد: در حال حاضر طرح یکپارچه سازی در برخی شهرها از جمله تهران در حال اجرا است خواستاراجرایی شدن برون سپاری امور و کاهش مراجعه به شهرداری در ساری نیز شد.

زلیکانی مطرح کرد: تیمی از اعضای شورا و شهرداری قرار شد به شهرداری یکی از مناطق تهران اعزام شوند تا با مزیت ها و شیوه اجرای طرح برون سپاری امور آشنا شوند.

وی به اهمیت پروژه پارک ملل ساری اشاره واعلام کرد: با همت و تلاش شهردار ساری این پروژه با پیوست اشتغالزایی و جذب توریسیت از ردیف ملی برخوردار شد.

زلیکانی ادامه داد: به دلیل قصورات و کم کاری هایی که در حوزه ی شهر به وجود می‌آید از مردم شریف مرکز مازندران عذرخواهی می کنم اگرچه فعالیت هایی که در این حوزه شکل می‌گیرد در شان مردم ساری نیست .

وی اشتغال را از مطالبات مهم و اساسی مردم اعلام کرد و توضیح داد: اگر چه ایجاد اشتغال در شرح وظایف ما نیست اما شورا و شهرداری ساری تلاش می کند  تا حدودی در این بخش پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز