خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران:

کمسیون قضایی مظلوم ترین کمسیون مجلس شورای اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۹۲

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: بخشی از مشکلات کشور ناشی از مدیریت ما است و کمسیون قضایی مظلوم ترین کمسیون مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایلنا از ساری،رضیان صبح امروز در همایش قضات دادگستری کل استان مازندران به وجود 16 میلیون پرونده قضایی در سطح کشوراشاره کرد و اظهار داشت : قسمت عمده آن ناشی از آسیب های اجتماعی، شرایط اقتصادی و قوانین مجلس است.

وی  با اشاره به اینکه در فضای قانون‌گذاری اتفاقات خوبی رخ نداده است،افزود: .کمسیون قضایی مظلوم ترین کمسیون در مجلس شورای اسلامی است که بیشترین بار قانونی نیز در این کمسیون در حال بررسی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: در کشور اسلامی متأسفانه فضای قانون‌گذاری مشکل دارد و ما6 برابر کشور فرانسه که مهد قانون است؛ قانون تصویب کردیم و بااین‌وجود چالش‌های جدی در نظام اجرای قانون داریم.

وی برمهیا شدن زیرساخت‌ها در امر قانون‌گذاری تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تا معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه درزمینهٔ قوانین مربوطه بررسی دقیق داشته باشد.

رضیان تصریح کرد: یکی از مشکلات که نتوانستیم آسیب‌های موجود در جامعه را لحاظ کنیم این است که معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در کنار مجلس قراردهیم و بتوانیم قوانین مربوط را درست تدوین کنیم.

نماینده مردم قائمشهر ،سیمرغ،سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: هر بار سعی می‌کنیم تا عناوین مجرمان قضایی را افزایش دهیم .

وی  بابیان اینکه باید شرایط آرامش را برای قضات فراهم کنیم : همچنین باید ازنظر علمی در پرونده‌های حقوقی و پرونده‌های کیفری توجه خاصی صورت گیرد.

رضیان در بخش دیگر از سخنانش به جایگاه مهم قوه قضاییه اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه قضا خلیفه الهی به شمار می‌رود و باید لحظه‌لحظه زندگی خود خداوند را مدنظر قرار دهیم این در حالیست که قوه قضاییه و قضات در برخی جاها مظلوم واقع‌شده است زیرا این قوه مسئولیت تشکیل پرونده را ندارد و وظیفه تظلم خواهی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: بیشترین مشکل مردم در بخش کیفیت است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند بایستی دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: قضات در قضاوتشان خدا را در نظر بگیرند و عدالت را کارشان لحاظ کنند.

رضیان با اشاره به شمار پرونده های واردی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در کشوری که پیرو مکتب اهل البیت هستند این تعداد پرونده زیبنده جایگاه جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر اینکه در شرایط فعلی کشور ما ملت را مایوس نکنیم ادامه داد: مشاهده می شود که در فضای بیرون جمهوری اسلامی ایران را با دیگر کشورهای جهان مقایسه می کنند این در حالیست که کشور ما 40 سال تلاش کرد و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

رضیان گفت: باید ادعا کنم 70 درصد مشکلات جامعه ما ناشی از مدیریت ماست و در جاهایی زیر پای یکدیگر را خالی می کنیم؛تحریم ،عدم اجرای برجام نیست چرا که ما در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم .

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از بخش خصوصی در جهت ارتقای توسعه اقتصادی تلاش کنیم و از برخورد جزیره ای و سلیقه ای بپرهیزیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز