خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبرداد:

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۱۲۷

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان استان با ابلاغ از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور تدوین می شود.

سمیه قاسمی طوسی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه سند ارتقاء وضعیت زنان استان با ابلاغ از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور تدوین می شود،اظهار داشت:استان مازندران بر اساس سرشماری سال 1395 دارای جمعیت کل سه میلیون و 383 هزار و 582 نفر که تعداد یک میلیون 629 هزار و584 نفرآن زن می باشند و از این تعداد زنان 947هزار و 664 نفر زنان شهری و 681 هزار و 920 نفر روستایی هستند که نشان دهنده اهمیت برنامه ریزی در این حوزه است.

وی افزود: با توجه به سیاست های کلی برنامه های توسعه "  تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها و توجه به نقش سازنده آنها " و تقویت نقش زنان در جامعه و توسعه فرصت ها و گسترش سطوح مشارکت آنها در کشور و همچنین با تکیه بر محورهای (تحکیم خانواده ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسعه سلامت، اوقات فراغت توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی ارتقای توانمندی های زنان مدیر و نخبه ، بازنگری قوانین و مقررات ، اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی زنان و خانواده ) ...  این سند تدوین می شود .

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت : اغلب شاخص های کلیدی امور زنان در استان مانند نرخ مشارکت اقتصادی زنان ، نرخ بیکاری و سهم زنان در طی برنامه عملکرد موفقیت آمیزی نداشتند .

وی ادامه داد: پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان علیرغم افزایش نرخ دسترسی آنان به خدمات آموزشی باعث ایجاد دوگانگی منزلتی ، عدم بازدهی مناسب منابع انسانی و هدر رفتن سرمایه گذاری های انجام شده بر روی نیروی انسانی زنان شده است .

طوسی تصریح کرد : با توجه به این مسائل نیاز به تدوین سندی که ارتقاء وضعیت زنان را در همه بخشها مود توجه قرار دهد در دستور کار در سطح ملی و استانی قرار گرفت .

وی در ادامه در خصوص اهداف تدوین سند بیان داشت : مهمترین اهداف تدوین سند ، شناسایی وضعیت موجود زنان  خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه مستند جهت بهره گیری در یرنامه ریزی های عملیاتی محور ، شناسایی مشکلات و فرصتهای مهم در استان و تجزیه و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاءهای ظرفیتی ، تدوین راهکارهای صریح و متناسب با شرایط استان جهت ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز