خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

نگرانی درباره زنانه‌شدن مشکلات اجتماعی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۴۸

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حوزه سلامت اجتماعی نگرانی از بابت زنانه شدن مشکلات از قبیل تزریق و رفتارهای پرخطر جنسی وجود دارد، چرا که آمار‌ها نشان دهنده افزایش این مشکلات در جامعه زنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در برنامه هفته سلامت بانوان که به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفت: در بحث سلامت باید تاکید کرد تعریفی که امروز از آن ارائه می‌شود فرا‌تر از سلامت جسمانی است و دیگر شامل بیماری نمی‌شود بلکه مولفه‌های متعددی دارد.

وی افزود: با توجه به نقش و تاثیر زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور به عنوان اولین مراقبان سلامت خانواده از طریق فرهنگ‌سازی توجه به سلامت زنان باید محور سلامت جامعه قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آنچه که به عنوان معاونت امور زنان مد نظر قرار داده‌ایم، این است که طبق برنامه ششم توسعه ارتقای سلامت زنان را اجرایی کنیم.

وی  با بیان اینکه همکاری و هماهنگی با دستگاههای اجرایی در این زمینه لازم است، گفت: یکی از محورهایی که لازم است در ۵ سال آینده مورد توجه قرار دهیم، چگونگی اجرایی کردن این قانون است.

مولاوردی با اشاره به اینکه سن امید در جمعیت زنان بیشتر از مردان است، گفت: با این وجود زنان در مقایسه با مردان آسیب‌پذیری بیشتری دارند و شیوع بیماری جسمی و روحی و روانی در بین زنان بیشتر از مردان است.

مولاوردی تاکید کرد: باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که بحث سلامت زنان صرفا مربوط به مشکل باروری آن‌ها نمی‌شود و موارد دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماریها‌ی مزمن در زنان بیشتر است و کیفیت زندگی آن‌ها را کم می‌کند گفت: در حوزه سلامت اجتماعی نیز نگرانی‌هایی از بابت زنانه شدن مشکلات چون تزریق مواد و رفتارهای پرخطر جنسی وجود دارد.

مولاوردی تاکید کرد: نباید تاثیر عوامل اقتصادی بر مشکلات زنان را نادیده گرفت، روابط ناسالم، مهاجرت به شهرهای بزرگ، استفاده از سکونت‌های غیررسمی، ناهماهنگی بین سازمان‌های مسئول نداشتن یک استراتژیک مناسب بر سلامت زنان اثرگذار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در سالهای اخیر وضعیت سلامت و بهداشت زنان تغییر جدی داشته، اما به نظر می‌رسد تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و امیدواریم برگزاری چنین نشست‌هایی این فاصله‌ها را کم کند.

وی درباره همکاری وزارت بهداشت در بحث کلنیک‌های سلامت گفت: این موضوع در نه استان کشور انجام خواهد شد که امیدواریم با اجرای این سیاست در ‌‌نهایت نسلی سالم، مولد وکارآمد داشته باشیم.

مولاوردی همچنین درباره حمایت از مادران شاغل و تشویق آن‌ها برای فرزندآوری گفت: بسته جامع حمایتی در این زمینه تدوین شده و بحث ایجاد مهدکودک در کنار ادارات مطرح شده است. همچنین محیط دوستدار کودک برای تغذیه و شیردهی به کودکان می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی تاکیدکرد: در بحث سلامت اجتماعی موضوع زنان کارتن خواب مطرح است تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی برای اسکان زنان در سکونت‌گاه‌ها و حاشیه‌شهر‌ها صورت گرفته وبا تقسیم کار می‌توان این موضوع را اجرایی کرد. هدف این است که بتوانیم با هماهنگی اثربخشی فعالیت‌ها را بیشتر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز