خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد:

ضرورت استقرار سازمان الکترونیک در حوزه سلامت/حذف دفترچه ها

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۸۱

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بر استقرار سازمان الکترونیک در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،طاهر موهبتی صبح امروز در مراسم راه اندازی سامانه استحقاق سنجی در بیمارستان امام خمینی ساری به استقرار سازمان الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل گستردگی فعالیت در حوزه سلامت تحقق دولت الکترونیک در این حوزه امری ضروری است.

وی بابیان اینکه تحقق دولت الکترونیک یکی از آرزوهای ما در کشور است،افزود: در برنامه سوم و پنجم توسعه قرار بود که شاهد دولت الکترونیک باشیم که به دلایل مختلف محقق نشد.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در برنامه ششم توسعه نیز تأکید شد در مدت سه سال دولت الکترونیک محقق شود که متأسفانه IT یکی از گرفتاری‌های کشور بوده و پیشروی آن دشوار شده است.

وی افزود: در بیست سال گذشته برای استقرار دولت الکترونیک محاسن تعریف می کردیم اما امروز به دلیل مشکلات زیاد در حوزه سلامت انتخاب دیگری فراروی ما قرار ندارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در نظام سلامت استقرار سازمان الکترونیک است گفت: تحقق این امر می تواند گامی مهم در نظام استقرار سنجی باشد چرا که برای حذف هم پوشانی وجود دولت الکترونیک لازم و ضروری است.

موهبتی استقرار سازمان الکترونیک را مهمترین برنامه این سازمان عنوان کرد وگفت : حذف بروکراسی، تسهیل در ارائه خدمات، مدیریت هزینه و اجرای گایدلاین‌ها در گرو تحقق سازمان الکترونیک است.

وی با اعلام اینکه نظام استحقاق سنجی 320 بیمارستان از 606 بیمارستان دولتی به سرعت در حال انجام است،افزود:در این طرح به سه سوال باید پاسخ داد که نظام استحقاق سنجی برای چه کسی،در چه مرکزی و چه خدمتی انجام می شود.

موهبتی از استقرار کامل طرح استحقاق سنجی در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت حذف دفترچه ها در مراکز دولتی انجام می شود.

وی افزود: در 6ماهه اول سال 97 تمامی تلاش ما این است که دفترچه از تمامی بیمارستانهای دولتی حذف شود و تمامی خدمات درمانی در مراکز بر اساس ارائه کد ملی انجام شود.

موهبتی ادامه داد: نخست طرح استحقاق سنجی که مصوبه هیات دولت است انجام شده و با اجرای آن هم پوشانی به طور کامل رفع خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، گفت:  تلاش خواهیم کرد که در سال جاری بتوانیم همپوشانی را نیز برطرف کنیم. در حال حاضر بین این سازمان و صندوق تامین اجتماعی 4 میلیون و 700 هزار نفر همپوشانی وجود دارد.

وی افزود: طرح سامانه استحقاق سنجی بیمارستان های مازندران همزمان با چهار استان دیگر بصورت پایلوت انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز