خبرگزاری کار ایران

نوبخت؛

تلاش کردیم نقش دولت را از تصدی گری به نظارت و هدایت تغییر دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۱۵

دولت الکترونیک از برنامه‌هایی است که ما در دستور کار برای اجرا داریم وقتی قرار باشد زمان انجام کاری مشخص نباشد امکان طولانی شدن کار و فساد نیز ایجاد می‌شود زمان مشخص برای هر کار می‌تواند نظارت دقیق را برای آن افزایش دهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تلاش کردیم که نقش دولت را از تصدی‌گری به نظارت و هدایت تغییر دهیم، تاکید کرد: دولت الکترونیک از برنامه‌هایی است که ما در دستور کار برای اجرا داریم وقتی قرار باشد زمان انجام کاری مشخص نباشد امکان طولانی شدن کار و فساد نیز ایجاد می‌شود زمان مشخص برای هر کار می‌تواند نظارت دقیق را برای آن افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: وظیفه معاونت نظارت و برنامه‌ریزی رییس جمهور این است که از دو منظر اقتصادی در خصوص مبارزه با فساد مواضعی را اتخاذ کند؛ در عرصه بحثاصلاح نظام اداری و جلوگیری از فساد و برای حرکت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبری.

وی ادامه داد: برای اصلاح این نظام اداری نیاز به برنامه داریم که با توجه به آگاهی از ریشه‌های فساد اداری می‌توان این برنامه‌ریزی را انجام داد. معاونت توسعه راهبردی و مدیریت انسانی تاکنون این مسئولیت را برعهده گرفته و با آسیب‌شناسی نظام اداری و انعکاس آن به دو قوه دیگر، نتیجه را رسما اعلام کرده است.

معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی رییس جمهور ادامه داد: برای شناسایی مفاسد موجود شرایط کافی آن است که برای آن برنامه داشته و بتوانیم آن برنامه را اجرا کنیم.

نوبخت با اشاره به مشکلات نظام اداری فعلی بیان کرد: یکی از معضلات ما بازتعریفی است که باید از نقش دولت بشود. ما تلاش کردیم نقش دولت را از تصدی‌گری به نظارت و هدایت تغییر دهیم. ما معتقدیم هر چه مراحل اداری بیشتر باشد امکان فساد بیشتر است برای همین تلاش کردیم تا مراحل موازی را حذف کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن ارتباط میان کارمندان و ارباب رجوع تصریح کرد: در این مورد دولت الکترونیک از برنامه‌هایی است که ما در دستور کار برای اجرا داریم وقتی قرار باشد زمان انجام کاری مشخص نباشد امکان طولانی شدن کار و فساد نیز ایجاد می‌شود زمان مشخص برای هر کار می‌تواند نظارت دقیق را برای آن افزایش دهد.

سخنگوی دولت عدم وجود فضای رقابتی را یکی دیگر از مشکلات نظام اداری عنوان کرد و اظهار داشت: باید فضای رقابتی ایجاد کنیم. آموزش کارکنان دولت در این قسمت بسیار مهم است البته قوانین بازدارنده نقش مهمی دارد که ضمانت اجرا می‌خواهد.

نوبخت با بیان اینکه بودجه هر سال یک برنامه مالی آن سال است که اگر با شفاف‌سازی نباشد هر اتفاقی می‌توان رخ بدهد، تاکید کرد: دولت باید در هر گام نشان بدهد که یک قدم به پیش گذاشته است. در سال قبل ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور برآورد شده بود که ما آن را به ۱۵۰ میلیارد تومان تقلیل دادیم. همه تلاش‌ها در قوه مجریه برای آسیب‌شناسی رفع فساد اداری انجام شده و نظارت کافی از سوی مراجع مربوطه تعریف شده که این اقدامات در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز