خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی همه مستضعفان و محرومان جهان را امیدوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۶۰

آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی همه مستضعفان و محرومان جهان را امیدوار کرده است.

به گزارش ایلنا از ساری،آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در همایش سفیران هدایت، سربازان ولایت در مصلی ساری اظهار داشت: مردم خطه عالم پرور و متعهد مازندران بسیار پارسا هستند و دارای تعهد انقلابی با سابقه درخشان که 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: همچنین دیار علویان شمار زیادی شهدا و آزادگان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده و علمای بزرگی نیز در این استان تربیت‌ یافته است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طلبگی، شغل انبیا به شمار می آید،گفت: اسلام نیز از روزی که علما در درس علم و دین گام برداشته‌اند برایشان فرش قرمز پهن کرده است.

وی اشتغال حوزوی و تأسیس آن  را امری بزرگ دانست و افزود:باید حوزه‌ها را مدیریت و تأسیس کنیم. تربیت طلاب در حوزه‌ها یک وظیفه بسیار مهم است و به‌عنوان تعبد در دین محسوب می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ارتباط حوزه‌ها در درس و مباحثه گفت : حوزه ها در شهرهای نزدیک با هم مذاکره و مباحثه داشته باشند.

 

وی افزود: باید خدمتگذار مردم از جهات متعدد باشیم؛ در راهنمایی تواضع داشته و درهای خانه علما و روحانیون به روی مردم باز باشد و شما باید پناه‌گاه مردم باشید.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد:علما دارای مقام بسیار مهمی هستند و اسلام نیز تکریم فراوانی از علما به‌جا آورده است.

این مرجع تقلید شیعیان،با تأکید بر ضرورت خدمتگزاری به مردم و تکریم آنان افزود: باید با مردم مهربانانه و با تواضع برخورد کرد زیرا مردم روحانیان را قرارگاه خود می‌دانند و باید به آنان احترام کرد.

آیت الله نوری همدانی  با اشاره به اینکه مردم هم همراه انقلاب اسلامی بودند، گفت: در حال حاضر باید دشمنان و دوستان را بشناسیم، انقلاب اسلامی همه مستضعفان و محرومان جهان را امیدوار کرده است.

وی تصریح کرد: شعار امام راحل بسیار بزرگ است، بنده در ملاقات‌ها تأکید می‌کنم که سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت امام راحل باید به‌صورت جدی مطالعه شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز