خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به مناسبت هفته وحدت:

برخی با دامن زدن به مسایل تاریخی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۱

وظیفه همه علماء و بزرگان هر دو فرقه اسلامی مخصوصاً در ایران عزیز است که از این مراسم در‌جهت نهادینه کردن وحدت مسلمانان‌ استفاده نمایند و‌جلوی سوء‌استفاده دشمنان مشترک در‌سراسر‌جهان را بگیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به مراسم بزرگداشت هفته وحدت در استان گلستان، مسلمانان را به پرهیز از دامن زدن به اختلافات دعوت کرد و گفت: شیعیان و اهل سنت باید در فاصله دو روایت برای ولادت پیامبر اسلام‌، فرهنگ قرآنی وحدت را در جوامع خود نهادینه کنند.

به گزارش ایلنا، ‌ متن کامل پیام به شرح ذیل می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هفته وحدت‌، ارمغان ارزشمند انقلاب اسلامی برای جهان اسلام است تا از تهدیدی که معاندان و معارضان در فرقه‌های اسلامی القاء می‌کردند، فرصتی بسازد و مسلمانان اقصی نقاط گیتی در‌فاصله دو روایت اهل سنت و شیعیان برای ولادت پیامبررحمت، با پرهیز از اختلاف نظرها و تاکید بر اشتراکات فراوان، فرهنگ قرآنی را در جوامع مختلف نهادینه کنند که در آیات متعدد بر اتحاد تاکید می‌نماید.

اتحادی که اگر برمحور میلاد رسول مکرم شکل بگیرد، همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان را شامل می‌شود. چون میلاد گل سرسبد آفرینش است و وقتی نگین تقدیر الهی در فرستادن انبیاء، برای هدایت انسانی شد، او را «خاتم‌المرسلین» خواندند. پیامبری که اگرچه رحلت جانگدازش بستن همیشه دریچه آسمان به سوی بشریت در پیام‌های وحیانی است، امّا نظامی را در عصر جاهلیت شبه‌جزیره عربستان که با سوادانش به تعداد انگشتان دو دست نبود، پایه‌ریزی کردند که در تعبیر الهی، اکمل ادیان و بهترین تمدن در همه اعصار است.

نگاهی از سر تأمل به اتفاقات تاریخی در ۱۴ قرن گذشته نشان می‌دهد که به خاطر پیامی که اسلام برای سعادت انسانیت در دنیا و آخرت دارد و به مصداق روشن «دشمن طاووس آمد پر او» دشمنان در هر فرصتی درصدد جلوگیری از تابش بیشتر انوار این دین در قلوب مردم هستند و برای اهداف خود، شیوه استعماری «فرّق تسد» را برگزیدند.

در چنین شرایط حساسی باید عقل سیاسی و دینی را برای تقویت مسلمانان فعال نماییم که علی‌رغم برخورداری مسلمانان جهان از یک چهارم جمعیت دنیا و منابع سرشار و جغرافیایی راهبردی و به جای توجه به آیه کریمه «وجعلناکم امه وسطا»، بعضی‌ها با دامن زدن به مسایل تاریخی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

نمی‌خواهم در جشن میلاد نور، با یادآوری تاریکی‌های رفتاری و گفتاری بعضی‌ها، خاطرعزیزتان را مکدّر نمایم، امّا وظیفه همه علماء و بزرگان هر دو فرقه اسلامی مخصوصاً در ایران عزیز است که از این مراسم در‌جهت نهادینه کردن وحدت مسلمانان‌ استفاده نمایند و‌جلوی سوء‌استفاده دشمنان مشترک در‌سراسر‌جهان را بگیرند.

باتبریک این میلاد فرخنده به امت اسلامی و ملت ایران، مخصوصاً مردم شریف استان گلستان که با همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی، یک تابلوی مینیاتوری در تاریخ و جغرافیای ایران اسلامی از وحدت و صمیمیت برای جهانیان خلق کرده‌اند، امیدوارم مسلمانان عالم با تمرین برنامه‌های وحدت‌بخش در این جشن اسلامی، به اتحاد عمیق و مداوم در همه اصول مسلّم اسلام برسند که کاملترین برنامه آسمانی برای زمینیان تا روز قیامت خواهد بود، انشاءالله.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز