خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اعلام کرد:

ویژه برنامه های بزرگداشت هفته کارگر در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۷۰

برنامه های گرامیداشت هفته کارگر با حضور کارگران صبح روز چهارشنبه، 5 اردیبهشت ماه مصادف با اولین روز هفته کارگر با مراسم تجدید میثاق با شهدای کارگر در استان مازندران آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری،نصرالله دریابیگی عصر امروز در نشست با خبرنگاران با محوریت هفته کارگر با بیان اینکه از 5 تا 11 اردیبهشت هفته کارگر نامگذاری شده است ، اظهار داشت:برنامه های گرامیداشت هفته کارگر با حضور کارگران صبح روز چهارشنبه، 5 اردیبهشت ماه مصادف با اولین روز هفته کارگر با مراسم تجدید میثاق با شهدای کارگر در استان مازندران آغاز خواهد شد.

وی ، کارگران مهارت و صیانت از نیروی کاررا عنوان دومین روز هفته کارگر بیان کرد و افزود: دیدار  با خانواده های معظم شهدا کارگری سراسر استان ،حضور در بیمارستان های تامین اجتماعی و عیادت از کارگران بیمه شده را از عناوین دومین روز هفته کارگر برشمرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران عنوان سومین روز هفته کارگر را کارگران ، معنویت نشاط و ورزش اعلام کرد و گفت:  کارگران در 7 اردیبهشت بصورت منسجم در نماز جمعه  شرکت خواهند کرد.

وی عنوان چهارمین روز هفته کارگر را زنان ، جوانان کارگر ، مشارکت اجتماعی ، عدالت شغلی عنوان کرد که در این روز از زنان کارگر تجلیل  و کارگران در تمام شهرهای استان شاخه گل اهدا می شود.

دریابیگی ، گردهمایی بزرگ کارگران و معرفی کارگران نمونه سیمان نکا را از برنامه های یکشنبه پنجمین روز از هفته کارگر بیان کرد و گفت: استاندار مازندران در همایش این روز سخنرانی می کند.

وی به گردهمایی بزرگ کارگران آمل اشاره کرد و گفت: در ششمین روز از هفته کارگر ،کارگران و بازنشستگان نمونه سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران 11 اردیبهشت ،آخرین روز هفته کارگر را روز جهانی کارگر عنوان کرد وادامه داد: جشن بزرگ کارگری درسالن تارادیس قائمشهر از آخرین برنامه هفته کارگر است.

وی شمار مستمری بگیران مازندران را 125 هزار نفر اعلام کر د که از این تعدادحدود 174 میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی استان مستمری دریافت می کنند.

 دریابیگی به وجود 42 هزار و 811 نفر کارگر ساختمانی اشاره کرد و از آموزش رایگان 20 هزار کارگر در این حوزه خبر داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بیان کرد:11 هزار نفر از کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با یک سال سابقه کار به دلیل مشکلات اقتصادی بیکار شدند.

وی شمار بیمه شدگان کارگران مازندران را 394 هزار و 190 نفر اعلام کرد که مشمول قانون کار هستند.

دریابیگی به بدهی 148 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مازندران با وجود 130 هزار بازنشسته تامین اجتماعی متوسط دریافتی آنها یک میلیون 700 هزار تومان است .

وی با بیان اینکه استام مازندران از 5 بیمارستان تامین اجتماعی برخوردار است ،ادامه داد:این درحالی است که وزیر بهداشت به بهانه اجرای طرح تحول سلامت بر آن هستند تا تامین اجتماعی به دولت واگذار شود؛ مگر می شود اموال دیگران را هبه کرد؟

دریابیگی در بخش دیگر از سخنانش به تصویب بند" ز " تبصره 7 بودجه سال 97 اشاره و آن را ضد منافع  کارگران دانست از دولت خواستار شد تا این بند در کشور اجرایی نشود.

وی ، درمان، معیشت و نداشتن امنیت شغلی کارگران را از دغدغه های مهم در این حوزه عنوان کرد و تاکید کرد، اگر چه بارها صدایمان را برای احقاق حقوق کارگران بلند کردیم اما گوش شنوایی برای شنیدن صدای ما وجود ندارد.

دریابیگی به وجود 24 شعبه کانون بازنشستگان و 4 شعبه خانه کارگر در استان مازندران اشاره کرد و افزود: خصوصی سازی از دیگر دغدغه هایی است که در حال حاضر دامنگیر کشور و استان شده است و جریان خصوصی سازی به خصوصی خواری مبدل شده است.

وی افزود: با توجه به توانایی‌هایی که در استاندار مازندران وجود دارد می توان به رفع دغدغه های این حوزه امیدوار بود چرا که بسیاری از کارگران به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی قربانی شدند و بواسطه‌ی این مشکل معضلات زیادی دامنگیر خانواده های جامعه کارگری شد.

دریابیگی بر تحقق فرامین رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: حمایت از تولیدات داخلی بی شک عزت اجتماعی، شادابی  و همچنین حمایت از کارگران ایرانی را به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز