خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

دانشگاه ها مهارت افزایی در راستای کارآفرینی را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۹۳

استاندار مازندران گفت: دانشگاه ها مهارت افزایی در راستای کارآفرینی را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا ، محمد اسلامی، استاندار مازندران  در آیین افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه مازندران با بیان این که در آستانه ورود به 40 سالگی انقلاب، برغم همه سختی ها و مزاحمت هایی که سر راه کشور وجود داشته است، امروز توانسیتم شعارهایی را که ملت برای آن خون دادند و جانفشانی کردند را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم، گفت: هر دستاوردی، هزینه دارد. مهم ترین شعار ما استقلال بوده و دست یابی به استقلال در دنیای امروز که دنیای حاکمیت زور است کار آسانی نبوده، لیکن در سایه ایستادگی مردم، کشور و رهبری حکیم، شجاع و دانا، امروز از جایگاه معتبری در منطقه برخورداریم.

استاندار با اشاره به این که بدست آوردن مرتبه علمی و در تراز بالای علمی قرار گرفتن، کاری نیست که بصورت فرمایشی و خرید فرصت بدست بیاید، تصریح نمود: امروز در دست داشتن منابع 5 گانه پیشرفته هسته ای، هوا فضا، نانو، بیو و آی تی هست که به عنوان جلوه قدرت محسوب می شود.

اسلامی با بیان این که در ابتدای اساسنامه آژانس انرژی اتمی تاکید شده که این آژانس تاسیس شده تا برای دست یابی بشریت به فناوری صلح آمیز هسته ای هماهنگی و پشتیبانی نماید که متاسفانه این اصل برای کشور ما و برخی کشورهای دیگر اجرا نمی شود، یاد آور شد: دلیل این برخورد این است که ما یک کشور و حاکمیت مستقل داریم از سیاست های قدرتمندان هم تبعیت نمی کنیم.

وی ادامه داد: آنان تمام دستاوردهای دانشمندان ما در حوزه هسته ای را غیر قانونی قلمداد نموده و به بهانه این که کار نظامی می کنیم این جنجال بین المللی را بر علیه ما به پا کردند و دانشمندان ما را که پژوهش های ناب را در حوزه فیزیک و فیزیک اتمی را انجام می دادند، ترور کردند، لیکن برغم همه این توطئه ها، در حوزه هسته ای پیشرفت کردیم.

وی با اشاره به این که مهم ترین دستاورد برجام در کنار لغو تحریم ها این بود که پی ام دی بسته شد چرا که نظام زور سال ها تلاش کرد تا اتهام بدنبال سلاح اتمی بودن را برای ایران با اسناد جعلی نگه دارد، خاطر نشان ساخت: متاسفانه نظام سلطه بلافاصله پس از بسته شدن پی ام دی، روی مسایل حقوق بشر تمرکز کرد.

استاندار با بیان این که دشمن نمی خواهد کوچکترین چیزی که جلوه توانستن و پیشرفت دارد را ذیل پرچم ایران اسلامی ببیند، چرا که پرچم ما پرچم مستقلی است و تبعیت نمی کند، عنوان داشت: اگر دلتنگی و دلخوری از هم داریم، خانوادگی است. یادمان باشد که زیر پرچم مان و برای اهتزاز و عزت آفرینی پرچم مان باید تلاش کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در دانشگاه به کار پیوسته و قوی نیاز داریم که روی پیشرفت موثر باشد، افزود: دانشجویان با انگیزه درس بخوانند و اساتید در مسیر شکوفایی، دانشجویان را کمک کنند تا رونق فکری و نشاط تحصیل و پژوهش را بطور روزانه در دانشگاه شاهد باشیم تا بتوانیم سرمایه سازی کنیم و به سرمایه انسانی برای توسعه نقش بدهیم.

اسلامی با تاکید بر این که باید برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و ممانعت از افزایش جمعیت بیکار دانش آموخته باید مهارت افزایی را در دستور کار قرار دهیم، گفت: باید دانشگاه های استان مهارت افزایی در راستای کارآفرینی را جدی بگیرند.

استاندار با اشاره به این که مازندران بالاترین آمار تحصیلکردگان بیکار کشور را داراست و از دانشگاه ها خواستیم برای برنامه ریزی درست در این راستا، آمار دقیق و وضعیت شغلی دانش آموختگان دانشگاه خود را از سال 90 تا 95 ارایه نمایند، ابراز نمود: باید حمایت کنیم تا فرزندان دارای استعداد مازندرانی از کسب و کارهای نوین و رشته های دانش بنیان، شغل آفرینی کنند.

وی با بیان این که ایجاد مسیرهای درست تحصیلی و شغلی برای دانش آموختگان نیازمند معماری مجدد دانشگاه ها و نظام آموزشی است، عنوان نمود: نیاز داریم در مازندران با توجه به ظرفیت عظیم مردم و تلاشی که در جهت پیشرفت دارند، یک وفاق ایجاد کنیم و بهمین دلیل از آغاز کار یکی از راهکارهای ما ایجاد اتاق فکر استان با مسئولیت دانشگاه مازندران بود و همه طبقات فکری، تحصیلی و دانشگاهی باید در این خصوص نقش آفرینی کنند.

استاندار با بیان این که در نخستین جلسه رسمی اتاق فکر در دانشگاه مازندران 12 کارگروه تخصصی تشکیل دادیم، گفت: همه باید با نقش فعال در این کارگروه ها و تضارب آراء و ایجاد توفان فکری، با احصا مشکلات و چالش ها و ارایه راه حل ها با نگاه به آینده و استخراج نقشه توسعه مازندران بر این اساس، اهتمام نمایند، تا با جذب ظرفیت های داخلی و بیرونی موتور توسعه استان به حرکت درآید.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که ما نمی توانیم با تکنولوژی ها و ساز و کارهای گذشته به سمت آینده برویم، افزود: با چنین رویکردی نمی توانیم با محصولات مازندران در بازار به رقابت ادامه بدهیم لذا اتاق فکر باید مازندران را در همه ابعاد آن متحول کند.

اسلامی، یاد آور شد: تغییر و تحول با جابجایی آدم ها اتفاق نمی افتد، تحول با تغییر در نگاه و فکر اتفاق می افتد، این مهم محقق نمی شود، مگر آن که همگرا باشیم و با همفکری و تعامل، میثاق ببندیم که قابلیت ها را به عرصه عمل در آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز