خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

آموزش و پرورش نیازمند تحولی ساختاری است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۷۰۲

استاندار مازندران گفت:آموزش و پرورش نیازمند تحولی ساختاری است

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران که در پنجمین روز از دهه مبارک فجر برای افتتاح از پروژه های محرومیت زدایی، عازم پشت کوه بخش چهاردانگه شهرستان ساری بود، در گفتگوی تلفنی با رادیو ایران با اشاره به این که آموزش و پرورش نیازمند تحولی ساختاری است، گفت: مهندسی مجدد ساختار اداری در این حوزه ضرورت دارد و نیاز است ظرفیتی که کوچک سازی و کارآمد سازی ساختاری این حوزه آزاد می کند را برای ارتقاء آموزش و رسیدگی به معلمان و فرهنگیان بکار بگیریم تا آموزش و پروش سبکبال تر حرکت کند.

استاندار، با بیان این که باید مهارت زندگی، کسب و کار و مهارت تبدیل علم و دانش به فن و صنعت از دبستان آغاز شود، تصریح کرد: توجه به علم، پژوهش و تربیت نسل پژوهشگر از دبستان آغاز می شود و این تحول باید با نگاه مسلط به شرایط اقلیمی و استعداد سرزمینی انجام شود.

اسلامی با اشاره به این که این تحول گرایی از مرکز آغاز نمی شود بلکه از لایه های پایین اجتماعی و جامعه آغاز می شود و با مدرسه محوری شکوفا می گردد، گفت: در مدرسه محوری، والدین باید نقش ایفا کنند، ما نمی توانیم والدین را از فرآیند آموزش و پرورش جدا کنیم. ما نمی توانیم مشارکت آن ها را منع نماییم. باید آموزش و پروش و والدین بصورت ترکیبی کار کنند تا استعدادهای ما شکوفا شود.

وی با بیان این که امروز، فرزندان ما عمدتا در فضای مجازی سیر می کنند، تصریح نمود: آموزش و پرورش ما چه اندازه از وقت دانش آموزان را در فضای مجازی می تواند پر کند، این تحولی است که در آموزش و پرورش باید صورت گیرد.  

مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر این که باید اقدامات در حوزه توسعه منابع انسانی را متحول کنیم، یاد آور شد: در پرورش استعدادهای خودمان باید تحول ایجاد کنیم و اجازه ندهیم فرزندان ما با سپری کردن مقاطع تحصیلی بدون یادگیری مهارت های زندگی وارد جامعه و به مجموعه بیکاران اضافه و از تحصیل سرخورده شوند، باید مانع تداوم این روند بشویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز