خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

افتتاح 794 پروژه با اعتبار 801 میلیارد تومان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۷۸

استاندار مازندران گفت:همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 794 پروژه با اعتباری بیش از 801 میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،محمد اسلامی صبح امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد ،اظهار داشت: 794 پروژه در دهه فجر بهره برداری و کلنگ زنی می شود که اعتبار آن 800 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها با حضور مقامات کشوری در هفته های آینده افتتاح می شود،افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف عمرانی، شهری و روستایی اجرایی می شود.

استاندار مازندران گفت:  بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شمال کشور در استان به صورت ویدئوکنفرانس در دهه فجر بهره برداری می شود.

وی افزود:از مجموع پروژه های مازندران، 164مورد پروژه دهیاری ،122 پروژه بهزیستی ، 98 پروژه توزیع برق، 97پروژه راه و شهرسازی، 74پروژه جهاد کشاورزی، 70 پروژه دانشگاه علوم پزشکی، 46 پروژه شهرداری، 23 پروژه بنیادمسکن، 16 پروژه آب و فاضلاب شهری، 15پروژه میراث، 12 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس، 10 پروژ صنعت و معدن ، 9 پروژه شرکت گاز، 7 پروژه آب منطقه ای  ، 6 پروژه راهداری و 5 پروژه راه آهن است.

اسلامی گفت: از مجموع پروژه هایی که در دهه فجر امسال افتتاح می شود 39پروژه با اعتباری بالغ بر 394 میلیارد تومان درحوزه طرح های تولیدی و اشتغالزا برای یکهزار و 770نفر و 755 پروژه با اعتباری بالغ بر 407 میلیارد تومان در حوزه طرح ها و پروژه های عمران شهری و روستایی می باشد.

وی ادامه داد: هم چنین کلنگ 14 پروژه با اعتباری بالغ بر 118 میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر در استان به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به شکل گیری بسیج سازندگی در استان گفت: 22پروژه عمرانی وزیرساختی بسیج در استان در دهه فجر افتتاح می شود.

استاندار مازندران با اشاره به عملیاتی شدن میز خدمت به صورت الکترونیکی و راه اندازی سامانه" دادور" ادامه داد:

سامانه دادور" سامانه‌ی دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار است که با راه اندازی این سامانه در استان برآنیم  تا نرخ سرمایه گذاری را ارتقاء دهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها با استفاده از بخش خصوصی و جذب مشارکت‌ها تقویت می‌شود، گفت: در حال حاضر باید به صورت خلاقانه منابعی را تامین کنیم که پروژه‌های زیرساختی و بزرگ متوقف نشود.

استاندار مازندران ادامه داد: برای تامین منابع مالی لازم است برای دولت نیز منابعی تامین شود و تحقق آن نیز از سه مسیر تسهیل فروش دارایی  و نفت، واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به بخش خصوصی و استفاده منابع مالی در بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.

اسلامی با بیان اینکه پروژه آزاد راه تهران ـ شمال مدت زمان اجرای آن طولانی شده است، گفت: این پروژه را می توان با سرمایه بخش خصوصی به پایان رساند.

وی افزود: در ستاد تسهیل سال گذشته 490 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است در سال جاری هم 180 میلیارد تومان اعتبار به واحدهای صنعتی تزریق شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز