خبرگزاری کار ایران

اعتراض شدید اللحن نهادهای کارگری، جامعه کارگری وبازنشستگان مازندران به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس:

دریابیگی: اجازه نخواهیم داد استقلال تامین اجتماعی را زیرسوال ببرند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۷۱

یک فعال درامورکارگری وبازنشستگان مازندران ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید نهادهای کارگری استان به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97 دربحث درمان کارگران گفت: تبعات این تصمیم برعهده نمایندگان مردم خواهد بود.

نصرالله دریابیگی  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از ساری،مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97 درخصوص واگذاری 9 درصد از  27 درصد منابع حاصل ازحق درمان کارگران به خزانه دولت را غیرقانونی وبه منزله زیرسوال بردن استقلال سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد وگفت: خانواده بزرگ بیمه شده وصاحبان واقعی صندوق تامین اجتماعی درصورت تصویب نهایی نمایندگان مجلس، سکوت نخواهند کرد.

این نماینده کارگری گفت: تقاضای جامعه کارگری ونهادهای کارگری از نمایندگان محترم مجلس این است که به مصوبه کمیسیون تلفیق رای ندهند و به دغدغه دهها میلیون عضو تامین اجتماعی پایان دهند.

وی تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی صندوقی بین النسلی است واندوخته های آن متعلق به میلیونها کارگر و بازنشسته ای است که 30 سال حق بیمه پرداخت می کنند تا درآینده ازحمایت های این سازمان بهره مند شوند.

او اضافه کرد: متاسفانه درطول سال های بعد ازپیروزی انقلاب، تلاش های زیادی برای دست اندازی به این صندوق صورت گرفته که البته به معنای مداخله مستقیم دولت ها به شمارآمده و هر بار با عکس العمل جدی صاحبان واقعی صندوق تامین اجتماعی مواجه گشته اند.

"نصرالله دریابیگی" تلاش برای بازپس گیری بیمارستانهای تامین اجتماعی که درسالهایی نه چندان دور به این سازمان واگذار و نوسازی و بهسازی وتجهیز گشتند؛ زیرپوشش بردن اقشارمختلف جامعه ازجمله قالیبافها و زنان خانه دار و... و گسترده ترشدن سفره این سازمان؛ عدم پرداخت حق 3 درصدی دولت به سازمان تامین اجتماعی ؛ تلاش برای ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت و اینک مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97 مبنی بر واگذاری حق 9 درصد از 27 درصدی درمان کارگران به خزانه دولت را ازجمله تلاش های دولت ها و وزارت بهداشت دراین سال ها عنوان نمود که به منزله  مداخله مستقیم دولت در امورات داخلی سازمان تامین اجتماعی به شمار می آید وبه شدت مورد اعتراض نهادهای کارگری وجامعه کارگری قرارگرفته است.

او ادامه داد: نهادهای کارگری که مسئولیت خطیر دفاع ازحقوق حقه میلیونها کارگر زحمتکش و شریف را عهده دار هستند؛ ازمصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97 درمجلس شورای اسلامی درشگفت هستند و اعتقاد دارند که نمایندگان محترم ملت دربررسی مفاد لایحه بودجه 97 قطعا این مصوبه را رد خواهند نمود چرا که اجرایی شدن مصوبه نتایج وعواقب بدی را به همراه خواهد داشت.

نماینده باسابقه کارگران کشور و مازندران  و مسئول پی گیری حقوق بازنشستگان استان  با بیان این نکته  که ظاهراً برخی ازطراحان وحامیان واگذاری حق 9 درصد از 27 درصد حق درمان کارگران به خزانه دولت براین باورند که تامین اجتماعی مبالغ حاصل ازاین حق را برای موارد دیگرازجمله پرداخت مستمری بازنشستگان اختصاص می دهند، تاکید می کند:  این ادعا بی پایه واساس است.

بنده وبسیاری ازفعالان جامعه کارگری وبازنشستگی براین باوریم که نویسندگان این سناریوکه روزگاری طرحی مثل تحول سلامت را نوشتند وهزینه های بسیارسنگینی را برنظام و دولت تحمیل کردند امروز با مشکلات فراوانی در بحث تامین منابع مالی این طرح مواجه گشته و به هرشیوه ای تلاش دارند منابع مالی صندوق تامین اجتماعی را برای اهداف ونیات خویش هزینه نمایند که البته اقدامی تحریک کننده است ونمایندگان محترم مجلس درصورت رای مثبت به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97 باید تبعات مختلف تصمیم خود را بپردازند.

وی گفت: به هرحال اگرمجریان وطراحان این طرح دلشان برای بهبود درمان کارگران می سوزد، برای پرداخت بدهی های سنگین دولت به سازمان تامین اجتماعی قدمی بردارند ودرغیراینصورت متوسل شدن به شیوه های گوناگون تحت عنوان دلسوزی برای کارگران وبیمه شدگان با سابقه ای که درگذشته ازخود به نمایش گذاشته اند، با واکنش های تند وشدید صاحبان واقعی صندوق تامین اجتماعی مواجه خواهند شد.

"دریابیگی " خاطرنشان می سازد: ما نیات پاک وصادقانه نمایندگان محترم مجلس را درپیگیری مشکلات درمانی کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی را ارج می نهیم اما به نیات وذهنیات مجریان وطراحان مواردی همچون واگذاری 9 درصد از 27 درصد  حق درمان کارگران به خزانه دولت خیروازنهادهای کارگری وتشکل های بازنشستگی انتظارداریم با هوشیاری تمام ازدستاوردهای خود درتامین اجتماعی حراست نموده واجازه تضعیف وقطعه قطعه شدن این سازمان معظم را ندهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز