خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

پلمپ 32 واحد کارگاهی نا ایمن در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۷۱۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد 32 واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی با هماهنگی دادستانی پلمپ گردیده است.

به گزارش ایلنا از ساری، کامران اصغری  با اشاره به  اینکه نقش مهم و ماموریت سازمانی این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی است گفت: ضرورت کاهش حوادث ناشی از کار، اجرای طرح بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر استان مازندران به صورت گسترده و ویژه ای در دستور کار بازرسان کار قرار دارد.

وی افزود: این اداره کل در اجرای ماده 105 قانون کار اقدام به تعطیل نمودن کارگاههای نا ایمن نموده است.

اصغری ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون تعداد 32 واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی توسط بازرسان کار در شهرستانها با هماهنگی دادستانی پلمپ گردیده و 12 واحد نیز در ماه جاری در سطح استان پلمپ خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: غالب حوادث در کارگاه های ساختمانی در اثر وجود دهانه باز و پرتگاه های بدون حفاظ  اتفاق می افتد،  لذا با ایجاد پوشش موقت بر روی دهانه های باز و نصب حفاظ موقت در اطراف پرتگاه ها می توان بخش اعظمی از حوادث ساختمانی از کاهش داد.

وی تصریح کرد: آموزش های لازم به اکثر مهندسین و کارگران در زمینه ایمنی ارائه شده است و دیگر هیچ عذری برای سهل انگاری در رعایت موازین ایمنی پذیرفته نیست.

اصغری با اشاره به استقرار مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی اظهار داشت: مسئولین ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و ارایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و ... را باید انجام دهند.

وی ادامه داد: استقرار مسئولین ایمنی در کارگاهها نیز از اقدامات بسیار خوب می باشد که قطعا در کاهش حوادث ناشی از کار تأثیر دارد.

مدیر کل کار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاهها علی الخصوص کارگاههای ساختمانی می باشد و در غیر این صورت قطعا پلمپ این کارگاهها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز