خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت مازندران خبر داد:

برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۸۱۵

دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران از برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت در اسفندماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حسن سلطان پناه عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت در مازندران اظهار کرد: این جشنواره در هفته قرآن و عترت از 5 تا 11 اسفند ماه سالجاری در ساری برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ‌در رشته‌های مختلف سینمایی، ادبی، نمایشی، هنری و قرآنی در سالن فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت مازندران گفت: این جشنواره در رشته های قرآنی شامل حفظ،قرائت،تواشیح ،اذان ،ابتهال،همخوانی و سرود، در رشته سینمایی شامل فیلم کوتاه ،مستند،فیلم نامه نویسی  و نمایشنامه نویسی جشنواره ادبی شامل مقالات ،داستان،شعر رشته نمایشی شامل تعزیه ،تئاتر،نمایشنامه خوانی و تجسمی شامل نقاشی،خوشنویسی و عکس است.

وی به حضور بسیج هنرمندان در رشته های هنرهای تجسمی و سینمایی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: این افراد در رشته‌های مختلف نمایشی، داستان، شعر، فیلم کوتاه، مستند، نمایشنامه نویسی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

سلطان پناه گفت: مسابقات حفظ، قرائت، تواشیح قرآن در یازدهم دی ماه در سطح استان و مسابقات قرآن و عترت توسط کانون قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه علاقمندان به محوریت مفاهیم و آموزه های قرآن و عترت می توانند آثار خود را تا 30 دی ماه به این جشنواره ارسال کنند ادامه داد:اعلام نتایج اولیه وارسال اصل آثار نیز در دهم بهمن ماه می باشد.

سلطان پناه  افزود: علاقمندان به مقالات با محوریت قرآن و عترت و تشکیل کارگاه های تخصصی میتوانند آثار خود را تا 10 بهمن ماه امسال به جشنواره ارسال کنند.

وی عنوان کرد: 15 بهمن آثار افراد توسط داوران برتر داوری و سه اثر برتر در هر بخش معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت مازندران گفت: مراسم نهایی اختتامیه جشنواره بزرگ مسابقات قرآن و عترت در دهم اسفندماه در ساری برگزار خواهد شد.

وی از تجلیل چهره های برتر و قرآنی استان در این جشنواره خبر داد و تجلیل از شهید،جانباز و آزاده قرانی را از دیگر عناوین این جشنواره نام برد.

سلطان پناه برپایی نمایشگاه قرآنی را در این هفته از دیگر عناوین برنامه های جشنواره بزرگ قرآن و عترت برشمرد.

مدیر عامل موسسه قرآنی بنت الهدی با اشاره به فعالیت این موسسه در حوزه قرآن و عترت گفت:بیش از یکهزار علاقمند به مفاهیم قرآن در این موسسه در حال یادگیری هستند و قاریان و مفسران زیادی هم از این موسسه وارد جامعه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز