خبرگزاری کار ایران

دبیرعلمی سمینار تازه‌های سرطان پروستات:

غربال‌گری سرطان پروستات از سن ۵۰ سالگی شروع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۴۴

سمینار تازه‌های سرطان پروستات با حضور جمع کثیری از پزشکان داخلی و بین المللی در ساری برگزار شد.

به گزارش  ایلنا از ساری،دکتر میثم جمشیدی دبیرعلمی سمینار تازه‌های سرطان پروستات در ساری در سخنانی گفت: غربال‌گری سرطان پروستات از سن ۵۰ سالگی شروع می‌شود که در صورت وجود سابقه سرطان در اقوام درجه یک از ۴۵ سالگی آغاز می‌شود.

دکتر جمشیدی بیان کرد: تقریبا تا قبل از سه دهه گذشته همه بیماران مبتلا به کنسر پروستات زمانی به پزشک مراجعه می‌کردند که بیماری با علائم پیشرفته بروز پیدا می‌کرد به همین دلیل این بیماری برای چندین دهه بیماری هولناک نزد پزشک و بیمار جلوه می‌داد ولی امروزه بیشتر بیماری‌های مربوط به پروستات در مراحل خیلی اولیه مشخص می شود.

این متخصص اورولوژیست و فلوشیپ اوروانکولوژی ادامه داد: با توجه به اینکه تشخیص بیماری کار سختی نیست هدف ما از  درمان کاهش عوارض و حفظ کیفیت زندگی است.

دبیرعلمی سمینار تازه‌های سرطان پروستات اظهار داشت: این سمینار دومین تجربه انجمن اورولوژی طبرستان است.

در ادامه دکتر مسعود قربانی فلوشیپ ناتوانی جنسی از اروپا نیز  اظهار کرد: در درمان بیماران مبتلا به سرطان پروستات صحبت از تشخیص، درمان مناسب و حفظ حیات بیمار است که خود بیمار، بستگان و پزشک تلاش می کنند زندگی مجدد را به بیمار بازگردانند.

دکتر قربانی تصریح کرد: بعد از همه تلاش‌ها که بیمار از خطر مرگ نجات پیدا کرد استرس و نگرانی خود بیمار آغاز می‌شود؛ چرا که بیماران مبتلا به پروستات با عارضه جنسی مواجه می‌شوند که می‌تواند در زندگی شخصی و خانوادگی بیمار تاثیر شگرفی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه عوارض بعد از  رادیوتراپی در مقایسه با جراحی در زمان طولانی‌تری بروز پیدا می کند اظهار داشت : در این برهه ، اقدامات درمانی برای کیفیت بهتر زندگی در دستور کار قرار می‌گیرد و بیماران زیر ۵۰ سال شانس بهتری برای درمان دارند.

این جراح سرطان پروستات با بیان اینکه با مداخلات و درمان‌های مدرن بیماران شانس مجددی برای بازتوانی جنسی پیدا می‌کنند، گفت: اهمیت این درمان‌ها در شروع زودهنگام آن است که شانس بهتری برای درمان خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز