خبرگزاری کار ایران

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)در مازندران خبرداد:

فعالیت 18 کانون مهدویت در دانشگاههای استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۳۲

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)در مازندران از فعالیت 18 کانون مهدویت در دانشگاههای استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری  شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و روز تجدید میثاق با آن امام همام اظهار داشت: شایسته است عاشقان و منتظران در هر کجا هستند در این روز بصورت ویژه توجه به امام زمان علیه السلام نمایند.

وی افزود: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال 1379 با موافقت مقام معطم رهبری، بنا به پیشنهاد استاد محسن قرائتی تشکیل گردید و در مرداد سال 1378 به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و مبارزه با انحرافات ، شعبه مازندران شروع به فعالیت کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران با بیان اینکه مساله مهدویت و امام زمان (عج) از مسائل مهم اعتقادی و زیر مجموعه اصل امامت است ، گفت: در جوامع امروزی ، به بحث انتظار و مباحث مربوط به حضرت، آنچنان که باید و شاید اهتمام نمی شود و این خود انگیزه و دستمایه ای است برای فرقه های انحرافی و افراد شیاد تا از احساسات پاک مردم سوء استفاده کرده و اندیشه مهدویت را به ورطه انحراف بکشانند.

وی با تشریح فعالیت های بنیاد مهدویت در حوزه فرهنگ ، تجهیز و راه اندازی کتابخانه تخصصی مهدویت استان با 5 هزار جلد کتاب و عناوین مختلف مهدویت، ایجاد بانک اطلاعات و نرم افزارهای مهدوی، آموزش کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران در 30 دوره برای یکهزار نفرو آموزش کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه مبلغین دینی و فعالان مساجد و دانشگاه ها و عموم مردم در یکهزار دوره برای 5 هزار نفر را از جمله اقدامات  در این حوزه عنوان کرد.

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: برگزاری سه دوره تربیت مربی مهدویت ویژه خواهران و یک دوره تربیت مربی ویژه براداران به تعداد 70 نفر و همچنین تکثیر و توزیع نرم افزار شمیم انتظار 1 و 2 با محتوای مهدوی ، ارسال کتب مختلف مهدوی به دفا ترائمه جمعه و جماعات و روحانیون مستقر در نهادهای علمی فرهنگی و آموزشی تولید ویژه نامه امام شناسی و توزیع آن در استان  از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: اعزام کارشناسان مهدویت مدارس ،مساجد ،دانشگاه ها، موزه ها و اماکن متبرکه، اجرای برنامه‌های سخنرانی پرسش و پاسخ و نقد فیلم، تولید و توزیع پوستر ،انواع بروشور در ایام نیمه شعبان نهم ربیع الاول و مناسبت های مختلف شمار اقدامات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله در مازندران است.

حجت الاسلام نصوری از برگزاری دومین همایش " بیعتی تا همیشه " درروز سه شنبه این هفته درمجتمع اهل البیت ساری خبر داد و گفت: در این همایش از 12 نفز از فعالان مهدویت از قبیل روحانی، دانشگاه، مربی، هنرمند و جوان برتر مهدوی تجلیل می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران  گفت: همایش پیاده روی هفتم ربیع الاول همزمان با آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) با مشارکت مردم و ورزش و جوانان در روز سه شنبه ساعت 14:30 در ساری برگزار می شود.بدین ترتیب که پس از پیاده روی  از میدان شهید قاسمی حاضرین در امام زاده یحیی ساری دور هم جمع شده و دعای استغاثه امام زمان (عج) را قرائت می کنند.

وی از فعالیت  70 مجمع مهدی یاوران دراستان  مازندران خبر داد و افزود: این مجمع بصورت خودش و مردمی در استان اداره می شود.

حجت الاسلام نصوری  با اشاره به اینکه مردم در محرم و صفر فعالیت جدی دارند و این توجه به ولادت ها نیز معطوف شود بر فرهنگ سازی  تحقق این هدف در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر جشن ها همچون عزادرایها به مردم واگذار شود در پیشبرد اهدافمان موفق تر خواهیم بود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه 40 همایش علمی نشست‌های تخصصی در مراکز علمی و فرهنگی استان برگزار شده است گفت : 18 کانون مهدویت در دانشگاه ها فعالیت می کنند، هموطنان می توانند برای دریافت مفاهیم مهدویت به صورت مجازی به سایت  WWW.MAHDI311.ORG مراجعه کنند.

پایان خبر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز