خبرگزاری کار ایران

یک پزشک طب تسکینی؛

75 درصد از بیماران سرطانی نیازمند خدمات حمایتی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۰۹

پزشک طب تسکینی با اشاره به اهمیت مراقبتهای حمایتی تسکینی گفت:85 درصد بیماران مبتلا به سرطان نیازمند دریافت خدمات حمایتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ساری،کتر پونه پیرجانی،  در  سمینار آموزشی مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سرطان که سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت در سال 2005 برنامه جامع کنترل سرطان ارائه داده است، اظهار داشت: برای کنترل سرطان باید به 4حوزه پیشگیری، تشخیص به موقع،تشخیص و درمان و مراقبت های تسکینی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
وی با بیان اینکه در کشورما کمتر به مراقبت های حمایتی و تسکینی توجه شده است، افزود: در سال های اخیر وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه ها به این حوزه ورود پیدا کرده و به آن توجه کرده است.
پزشک طب تسکینی با تاکید بر اینکه 85 درصد بیماران مبتلا به سرطان نیازمند دریافت خدمات حمایتی هستند، گفت: مراقبتهای حمایتی تسکینی رویکردی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران صعب العلاج و خانواده آن ها است.
وی با بیان اینکه خدمات حمایتی از زمان تشخیص آغاز می شود، افزود:ارائه خدمات چند رشته ای و تیمی است و تیم درمانی باید در همه زمینه ها با پزشک متخصص هماهنگ باشد.
پیرجانی با بیان اینکه مراقبین بیمار و درمانگر باید خدمات حمایتی دریافت کنند، ادامه داد: مراقبین بیمار و درمانگران به دلیل ارائه خدمات شبانه روزی با خستگی و مشکلات روحی مواجه می شوند باید این خدمات را دریافت کنند.
وی انتقال تخت بیمارستانی، کاهش بستری بیمارستان، مشاوره تخصصی را از جمله اهدف طب تسکینی دانست و گفت: این خدمات برای بیماران، در کلینیک سرپایی، بیمارستان، منزل بیماران و آسایشگاه ها ارائه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز