خبرگزاری کار ایران

دیزین نه برانکارد داشت، نه پزشک متخصص؛

نوید شاهسوندی چشم به دعای خیر مردم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۴

نوید فعلا در حالت کما قرار دارد و دچار خونریزی مغزی شده است. پزشکان نیز برای نجات وی تلاش‌های زیادی انجام دادند، اما برای بازگشت نوید به زندگی فقط باید دعا کرد.

اسکی‌باز جوان کشورمان که روز پنجشنبه گذشته در پیست دیزین دچار حادثه شد، در وضعیت جسمی خوبی قرار ندارد و برای بازگشت به زندگی، نیازمند دعای خیر مردم است.

به گزارش ایلنا، پنجشنبه هفته گذشته نوید شاهسوندی اسکی باز جوان تهرانی در پیست دیزین در حالی که مشغول اسکی با دوستان خود بود، با دیرک بالابر مستقر در این پیست برخورد کرد که پس از این حادثه، دچار مصدومیت‌های شدید در نواحی مختلف بدن خود شد و این در حالی است که به گفته شاهدان و همچنین علاقه‌مندانی که هر هفته از پیست دیزین استفاده می‌کنند، این پیست در زمینه تجهیز و رعایت موارد ایمنی و به خصوص حضور کادر پزشکی مجرب، وضعیت مناسبی ندارد.

امیر شهاب حجازی دوست نوید شاهسوندی درباره علل بروز این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: ظهر پنجشنبه و در یک روز آفتابی، نوید به همراه دوستانش در پیست دیزین مشغول اسکی بودند که متاسفانه نوید با دیرک سیمانی و آهنی یکی از کابین‌های بالابر برخورد کرد و از ناحیه سر، جمجمه، دست راست، ساعد، بازو، لگن و پای چپ دچار آسیب دیدگی شدید شد.

وی در مورد نحوه امدادرسانی به این ورزشکار مصدوم خاطرنشان کرد: یکی از دوستان نوید که پزشک است، سریعا به کمک او آمد که همین کمک، باعثنجات نوید از مرگ فوری شد چراکه در ناحیه گلوی نوید خون جمع شده بود که با کمک‌های دوست نوید، این خطر بزرگ رفع شد.

حجازی ادامه داد: متاسفانه امدادگر و همچنین کمترین امکانات پزشکی در پیست وجود نداشت. بعد از مشکلات فراوان بالاخره نوید به پایین پیست منتقل شد. برای اعزام نوید به بیمارستان، از امداد هوایی کمک خواستیم که این کار انجام و نوید راهی بیمارستان امام خمینی شد.

دوست اسکی باز مصدوم تصریح کرد: در بیمارستان امام خمینی، فوریت‌هایی برای احیاء نوید انجام شد، اما پزشکان با توجه به وخامت حال نوید اعلام کردند کاری از دست آنها بر نمی‌آید. به همین جهت نوید را با آمبولانس عازم بیمارستان پارس کردیم که البته در بین راه باز هم کار احیاء توسط تیم پزشکی انجام شد.

وی با اشاره به وضعیت جسمانی کنونی نوید شاهسوندی اظهار داشت: نوید فعلا در حالت کما قرار دارد و دچار خونریزی مغزی شده است. پزشکان نیز برای نجات وی تلاش‌های زیادی انجام دادند، اما برای بازگشت نوید به زندگی فقط باید دعا کرد.

حجازی در ادامه در خصوص شرایط نامساعد امکانات ایمنی و پزشکی پیست اسکی دیزین گفت: امکانات موجود در این پیست به ویژه تجهیزات پزشکی، وضعیت اصلا خوبی ندارد و حتی یک برانکارد مخصوص حمل مصدومان در پیست نیز برای انتقال نوید به پایین وجود نداشت.

وی افزود: با این حال خانواده نوید به دنبال این نیستند که کسی را محکوم کنند یا مقصر نشان دهند، آنها می‌گویند باید کاری کرد که دیگر این حوادثتکرار نشود. آنها می‌گویند باید نقاط ضعف، شناسایی و بررسی شوند که دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی برای هیچ‌کدام از جوانان کشورمان نباشیم.

این اسکی‌باز با تجربه کشورمان یادآور شد: طالبی سرپرست فدراسیون اسکی در بیمارستان حضور یافت و پیگیر وضعیت نوید شد. همچنین گودرزی وزیر ورزش نیز در جریان موضوع قرار گرفت و دستور بررسی ماجرا و البته برخورد با خاطیان را داد. همچنین قرار شد هزینه‌های درمانی نوید نیز توسط وزارت ورزش و فدراسیون اسکی پرداخت شود که این مساله با مخالفت پدر نوید روبرو شد چراکه حرف وی مساله مالی و یا مقصر جلوه دادن کسی نیست، بلکه وی این انتظار را دارد که دیگر در آینده شاهد بروز چنین حوادثناگواری برای اهالی ورزش و همچنین مردم عزیز کشورمان نباشیم.

حجازی در پایان ضمن تشکر از وزیر ورزش و سرپرست فدراسیون اسکی بابت پیگیری‌های خود درخصوص وضعیت نوید شاهسوندی گفت: هزینه‌هایی که قرار بود به درمان نوید اختصاص یابد، با تصمیم پدر نوید به امور خیریه اختصاص خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز