خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران خبر داد:

لزوم پیوست تاریخی و گردشگری بر طرح های ملی/ساری شهر ممتاز گردشگری کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۶۸۰

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران گفت: لازم است تا هر پروژه ملی پیوست تاریخی و گردشگری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دلاور بزرگ ‌نیا عصر امروز در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری ، اظهار داشت: توسعه شهر بر محوریت صنعت گردشگری است  و گردشگری نیز حاصل صنعت است.

وی افزود: گردشگری رویدادها از مهمترین گردشگری دنیا تلقی می شود که رویدادها در صنعت گردشگری منشاء کسب درآمد و اشتغال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است  و صرفا گردشگری متولی متولی توسعه آن نیست ، گفت: ساری شهر ممتاز گردشگری کشور در حوزه مدیریت شهری است و پروژهای گردشگری زیادی در آن در حال انجام شدن است.

وی  با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری با هدف ایجاد ماندگاری برای افراد و درآمد برای ساکنان مناطق اجرایی می‌شود، افزود: موزه کلبادی ساری به دلایل امنیتی امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود ندارد.

بزرگ نیا با اعلام اینکه تا پایان امسال واگذاری مجتمع تاریخی فرح‌ آباد ساری را به بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: مجموعه فرح آباد ساری با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده اشت.

وی با اشاره به اجرای طرح‌ های بوم ‌گردی  و توسعه این صنعت در استان، افزود: این طرح یکی از سهل ترین راهها برای توسعه گردشگری استان است.

بزرگ نیا مازندران با بیان اینکه 5 شهر مازندران دارای بافت ارزشمند تاریخی هستند، گفت: شهرهای ساری و آمل دارای بیشترین بافت‌های ارزشمند تاریخی در استان هستند.

وی گفت: به منظور توسعه گردشگری مرکز استان، مجوز احداث اسلکه تفریحی را در دریای خزر ایجاد کردیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز