خبرگزاری کار ایران

دبیر کمسیون امور اجتماعی و الکترونیک تاکید کرد:

غنی سازی دانش با افزایش فناوری اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۸۲

دبیر کمیسیون امور اجتماعی و الکترونیک گفت: با وجود فناوری اطلاعات دانش مدیریتی،زیستی و پزشکی و دیکر دانش ها غنی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیومرث اشتریان در همایش علمی کاربردی روسای ادارات فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری بهزیستی سراسر کشور در ساری با مهم بر شمردن فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت :اطلاعات و داده ها جزء ثروت ملی و انحصاری جامعه است که ضمن استفاده مناسب باید مفهوم آن را به درستی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه با وجود فناوری اطلاعات دانش مدیریتی،زیستی و پزشکی و دیگر دانش ها غنی می شود،افزود: پژوهشگران و دانشمندان  با دسترسی به آمار و اطلاعات جهت تحلیل و آنالیز فعالیتشان استفاده کنند.

دبیر کمسیون امور اجتماعی و الکترونیک کشور گفت:  پرداختن به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات وظیفه ملی ما تلقی می شود .

وی افزود: همچنین برای توسعه فناوری لازم است اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را در سازمان افزایش دهیم که البته یکی از اشکالات، نداشتن تعامل ارائه اطلاعات از سایر دستگاها با این نهاد است که این امر باید میان دستگاهای اجرایی نهادینه شود.

اشتریان گفت:مفهوم جدید عدالت سایبری در حوزه فناوری اطلاعات در دسترس بودن  و دسترس پذیر بودن اطلاعات مددجویان بهزیستی است که در برنامه ششم این امر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات و آمار از حالت سنتی خارج و به سمت اطلاعات نوین سوق پیدا کرده است ،افزود: علاوه بر فعالیتهای حوزه توانمندسازی مددجویان باید زمینه دسترسی جامعه هدف را به اطلاعات نوین ارتقاء دهیم.

اشتریان توجه به دولت الکترونیک را امری ضروری دانست و بر  توجه به معماری اطلاعات،معماری داده و معماری سازمانی تاکید کرد.

دبیرکمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک گفت: یکی دیگر از مشکلات امروز ما عدم شفافیت لازم داده هاست که  در حوزه سیاست گذاری باید نسبت به پالایش داده ها حساس باشیم.

اشتریان اصل مدیریت دانش را شناسایی وضعیت دانش،تقسیم ، تبادل و به کارگیری آن دانست و افزایش رویکرد نواورانه آن را لازمه اجرایی شدن آن عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز