خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران خبر داد:

اجرای 68 پروژه ملی و استانی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۷۲

رئیس سازمان بر نامه و بودجه مازندران گفت: 45 طرح ملی با و 23طرح استانی در پیوست یک بودجه سال 97 وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمود نوربخش صبح امروز در نهمین در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد،اظهار داشت: در بودجه سال 97 شاهد تغیییرات و تحولات عمیقی خواهیم بود که ضرورت پیگیری آن باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی با اشاره به کل اعتبارات سال 96 ،افزود: از این میزان حدود 86 درصد از اعتبارات ملی مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و 14 درصد نیز تملک بوده و سهم مصارف عمومی در بودجه‌های ملی، 79 درصد و اعتبارات ملی 44 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران  با بیان اینکه سهم اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها از کل اعتبارات هزینه‌ای کشور و مصارف عمومی 3 درصد و تملک حدود 21 درصد است، گفت: این میزان در استان مازندران در مجموع اعتبارات استان‌های کشور، سهم هزینه‌ای، حدود 37 درصد و تملک حدود 63 درصد است.

وی  افزود: در ردیف‌های متفرقه، 17 درصد سهم هزینه‌ای مصارف عمومی کشور و حدود 35 درصد نیز تملک بوده که در در درون ردیف‌های متفرقه، 63 درصد هزینه‌ای و 37 درصد تملک بوده و در مجموع 87 درصد اعتبارات در مصارف عمومی هزینه‌ای و 22 درصد تملک است.

نوربخش با بیان اینکه 72 درصد اعتبارات از محل منابع ملی، 21درصد متفرقه و تنها 7 درصد اعتبارات استانی است، گفت: سهم مازندران از اعتبارات استان 4.3 درصد با رتبه 6 بوده است.

 وی ردیف‌های جداول ۷ قانون را از جمله موارد مهم بودجه سال 97  اشاره کرد و افزود: در جدول شماره یک پیوست قانون پروژه‌های با نام داریم و طرح‌های ملی استان مازندران 45طرح با 246میلیارد تومان و طرح‌های استانی ویژه 23 طرح با 185 میلیارد تومان که در مجموع 68طرح با عنوان پروژه‌های استانی با 432 میلیارد تومان است.

نوربخش از جمله پروژه‌های ویژه استانی به پروژه‌های‌ شرکت آب و فاضلاب مازندران با 8 پروژه، 15.3درصد سهم و با 28 میلیارد تومان اعتبار و تخصیص 28 میلیارد تومانی مرحله اول، آب منطقه‌ای با 12 پروژه و 82 درصد سهم و با 153 میلیارد تومان اعتبار و تخصیص اولیه 35 میلیارد تومان، گمرک با یک پروژه با 1درصد سهم و با یک میلیارد و 800 و راه‌وشهرسازی با 2 پروژه، 2 درصد سهم و با 3میلیارد و 700 میلیارد تومان اعتبار و 820 میلیون تومان تخصیص اولیه اشاره کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه در مجموع در بخش‌های استانی تاکنون بالغ بر 200 میلیارد تومان تخصیص داریم، ادامه داد: همچنین، 98 میلیارد و 800 میلیون تومان از توازن که بعد از سه سال به ما تخصیص یافت و زیر 29 درصد نیز تخصیص  یافت و در اعتیار سفر نیز حدود 200 میلیارد تومان تخصیص یافت و به بالای 90 درصد رسیده است.

نوربخش  با تأکید بر اینکه در بودجه سال 97، مقرر شد که بخش اعظم ردیف‌های متفرقه حذف شود و به جدول

7 اعتبار داده شود و یا در قالب پیوست شماره یک قرار گیرد، گفت: اعتبارات ردیف‌های متفرقه باید در قالب جدوال 7و پیوست شماره یک پیگیری شود و این امور اتفاقات بزرگ لایحه بودجه سال 97و در راستای شفاف‌سازی بودجه دولتی و تصمیمات ستاد بودجه کل کشور است.

وی از جمله عناوین 16 گانه پروژه‌های استان در جدول 20 به مطالعه و احداث دانشکده پرستاری و مامایی رامسر، مرکز فرماندهی بحران شمال کشور، بیمارستان جایگزین رامسر، دو تقاطع هم‌سطح و غیرهم‌سطح و 20 زیرگذر در استان مازندران،  خط شیرگاه به بابل، سد کسلیان، مطالعه و آبرسانی به شهرهای نور و رویان و چمستان، مطالعه و اجرای تأسیات فاضلاب آمل، رامسر، مطالعه و اجرای تاسیسات فاضلاب بهشهر و احداث بیمارستان 39 تخت خوابی بندپی اعلام کرد.

 نوربخش افزود: اگر جدول بیست را برای این پروژه‌ها نداشته باشیم، برای این پروژه باید از وزارتخانه‌ها کمک گرفته شود و در صورت عدم وجود ردیف‌ها در قانون، تامین اعتبار برای آنها غیرممکن خواهد بود

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت:پیگیری تامین اعتبارات در حوزه های تعیین شده باید مجدانه پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز