خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد:

آغاز کشت توت فرنگی در بابلسر

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۸۱۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از شروع کشت توت فرنگی در بابلسر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال 750 هکتار از اراضی این شهرستان توت فرنگی کشت شود.

به گزارش ایلنا از ساری ،حسن رزاقی از آغاز کشت توت فرنگی در اراضی شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: معمولا" هرساله تا پایان آذر ماه کاشت توت فرنگی در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: توت فرنگی از محصولات مهمی است که در سطح این شهرستان بخصوص در منطقه بهنمیر کشت می‌شود و سالانه 7 هزار تن محصول توت فرنگی در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شهرستان و شهرهای دیگر می‌شود که درآمد بالایی در این منطقه دارد.

وی گفت: سال زراعی گذشته 650 هکتار از اراضی زیرکشت توت فرنگی قرار گرفت که پیش بینی می‌شود امسال این سطح به 750 هکتار افزایش یابد.

رزاقی گفت: بابلسر با دارا بودن اراضی مستعد، شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز یکی از مراکز مهم کشت، پرورش و تولید توت فرنگی به شمار می‌رود و رتبه اول را در استان داراست.

وی اظهار کرد: توت فرنگی به دلیل بهره وری مناسب از زمین، کسب درآمد کافی، ایجاد اشتغال مفید، ارزش غذایی به ویژه وجود ویتامین‌ها و عناصر غذایی مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و در سال‌های اخیر سطح زیر کشت آن افزایش یافته است.

رزاقی گفت: ارقام مختلفی از توت فرنگی از جمله گیلاسی، دلندی، کاماراسو وسلوا  در منطقه کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اظهار کرد: کشاورزان با رعایت اصول بهزراعی وانتخاب رقم مناسب و نشاء سالم و مرغوب در کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد محصول اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز